Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 706 ggr
Swadika
0

Omplacering råtthane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Födelsedatum: 30/11-11
Färg, teckning o hårlag:
Kön: Hane
Kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): Jag vet bara att han och hans syster blev flasmatade 
syfte med omplacering: Jag är bara Jourhem/akuthem till Nemo
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Han har varit ensamråtta, men skulle säkert vara helt underbar i en flock, men borde vara med en bebis
pris: Symbolisk summa som tas i PM
ort där råttan finns: Motala, men transport kan säkert ordnas till dit du bor (via djurtransport.ifokus)
telnr, epost och alternativa kontaktsätt: PM på iFokus, i_love_kasper@hotmail.com, telefonnummer tas via PM
Om annonsen ska vara låst eller ej: Olåst

Nemo kom till mig efter att hans förra ägare inte kunde ha kvar honom, jag är alltså då bara ett jourhem/akuthem eller vad man nu vill kalla det. Nemo är världens underbaraste lilla råtta, och det gör ont i hjärtat att behöva ge honom till en annan. På bara några dagar har jag förälskat mig i den här lilla killen. Men jag har tyvärr inte möjligheterna att ge honom allt han behöver och det han framförallt behöver är ett tryggt hem där det finns någon som kan se till så att han får en flock och massa med kärlek. Nemo är hur social som helst och vill hela tiden vara med där det händer saker. Han älskar mys, mat och godis. 

Han är nu ensamråtta, och har varit det hela tiden. Därför kräver jag att han ska få komma till ett hem där det finns råttvana, och som vet hur en introducering går till. Jag tror han skulle bli underbar i flock, för han är en underbar råtta, men för säkerhetsskull. Jag tror också att det bästa skulle vara om han kom till en ny flock. Han bör inte vara ensamråtta, för jag tror han kommer må så mycket bättre med råttkompisar.

Då jag börjar känna att jag nog är lite allergisk mot honom, plus kommer åka iväg till höstlovet är omplacering rätt akut. Men han får stanna här tills han hittar rätt hem, ett hem där han blir älskad.

Med honom kommer en laglig bur, mat som finns kvar och ett brev ifrån hans tidigare ägare.

I den här tråden uppdaterar jag om vad som händer med honom och hur det går, det finns även lite fler bilder där. http://rattor.ifokus.se/discussions/505c9565d3b4fd0bd1009139-rattan-nemo?discussions-1

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
0

Nemo :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
0

:)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
0

Vill även säga att jag kan ta med honom till Linköping och Norrköping :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
0

Sötnosen söker verkligen hem akut nu. Jag har börjat bli väldigt allergisk mot honom (har aldrig kännt något tidigare) så det är bra om han får ett hem så fort som möjligt :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns