Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 522 ggr
Smullis
0

Färdigt torrfoder

Finns det något bra färdigt Torrfoder åt råttor? Eller blandar alla eget? :P

Tack!

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Nomad
0

Jag använder mig av Axa grynblandning (vete, råg, havre och korn) som jag ibland blandar med lite muislli =) Det är rätt vanligt tror jag.

There's no such thing as failures, only early attempts at success =)

Smullis
0

Jaha så där finns allt råttorna behöver som Torrfoder? :)

chade
0

#2 ja det skulle man kunna säga, dom 4 sädeslägen är viktigast, sen kan man alltid fylla på lite annat gott i det sen :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Smullis
0

Okej vad bra. Men finns det absolut inget bra zoofoder? Är rat nature, selective rat eller rat complete bra då? Eller kan man blanda någon av dessa med axa grynblandning? Tycker det här med mat är så himla förvirrande :P

tove.mcgrath
0

det är mycket billigare att köpa eget och det räcker längre och mina rådisar föredrar egengjort foder framför köpt så jag skulle råda dig att göra eget finns recept på hur du kan göra det på "vanliga råttfrågor-vad ska råttor äta del två) det är det recept jag använder och det är som sagt väldigt uppskattat av rådisarna :3 jag hade rat complete och mina råttor gillade det i början sen tyckte de inte om det längre så kör helt på egenblandat och har rat complete istället för hundfoder i blandningen med det är alltid de pälorna som ligger kvar ^^

Smullis
2

Blir till att blanda eget då :P Tack för hjälpen!

tove.mcgrath
0

det tycker jag verkligen att du ska :)