ploppar med ögonen
haha såg för första gången nyss att min råtta ploppade med ögonen..
guud vad läskigt det såg ut XD 
Det är väl typ ett teckan på att de trivs, å myser?
det är inge tecken på nåt annat?
t.ex som att knaster är tecken på rädsla/ilska (kom inte ihåg vilket) och att de myser
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
Grattis till dig! När råttan ploppar med ögonen betyder det inget annat än att den trivs, känner sig trygg och myser.
Min råtta ploppade första gången med ögonen för några dagar sen när jag hade honom i famnen. jag blev överlycklig! :D
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
Åh grattis!
När min ploppade första gången blev jag väldigt förvånad, sen blev det väldigt mycket skratt för att det såg så kul ut, haha :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.

Jag ääälskar ploppisar! Filmgenrekullen gör det rätt mycket, så det är så gulligt när små bebisar gör det.. ^^,
Mysfaktorn stiger både för råttan och mig när jag vet att de trivs! ^^,

haha i början när jag såg det trodde jag att det va nå fel på honom xd
sen tänkte jag efter lite å kom på att de antagligen va ploppning :p
såg väldigt skumt ut xd
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Det ser helt fruktansvärt bisarrt ut men det är ju så mysigt eftersom man vet att de trivs. =)=)

hihi jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta då jag såg en råtta göra det första gången, visste ju ett det var ett bra tcken men samtidigt var jag lite rädd att ögonen skulle ploppa ut 

har aldrig riktigt förstått mig på ögonplopp, har sett det många gånger men blir alltid lika förundrar över hur tusan de kan ploppa med ögonen
finns det något annat djur som ploppar med ögonen?
Qui dormit, non peccat

Ploppar vildråttor?
ja jag vill också veta, om vildråttor ploppar. också om hur det rent teknikt funkar? Har de några muskler under ögonen som det spänner så ögonen åker ut och in , låter ju helknasigt. och är det till nytta för någonting tex att något lungochrohormon som frigörs då eller nå liknande.
jag tycker det ser jätte läskigt ut :P
Min yngsta råtta brukar ploppa när hon är busig och leker^^, är det vanligt?
Fick panik första gången jag såg en av mina gamla tjejer (<-- hon på min avatar) ploppa, trodde hon fått epilepsi eller liknande så jag kastade mig på RiF och hade panikattack i stort sett, haha :)
Grattis till dig ;)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning