Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 2169 ggr
guccisägare
0

Bada råtta.

idag skulle jag bada min råtta, och så kom jag och tänka på en sak min kompis sagt till mig en gång..

När man badar sin råtta, ska man undvika öronen? asso så man inte får in vatten i öronen ? Jag gör alltid det eftersom hon sa det, men hon säger sååååååå många saker som sen inte är sant, så jag frågar er.

VÄLDIGT tacksam för svar, för det är liiiite jobbigt att ha en råtta som luktar illa, hatar och bada, och se till så att hon inte dampar loss med huvudet i vattnet ;)

Huldan
2

I allmänhet ska man unvika att bada råttor, speciellt om de inte tycker om det. Det är stressande och uttorkande för huden.

Men om man väl badar behöver man inte undvika öronen, råttor kan simma under vatten och dyka.

darkness
1

Ingen fara med öronen som 1 säger (: Och ja bada sällan och helst inte alls om det inte är nödvändigt förstås ;)

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

MoaL
11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Öronen är ingen fara alls, så länge det inte är dumbo möjligtvis. :) De har lättare att få vatten i öronen än toppörade, eftersom de inte kan vika bak dem.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[nadvard]
2

#3 Vilken underbar bild :D

MoaL
0

#4 Tack! ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

guccisägare
2

tack så jättemycket, och nej jag badar inte henne ofta, men vi har en hund, och dom två ÄLSKAR SERIÖST varandra, och vår hund, assar, brukar drägla ner hela gucci, så det är verkligen inte frächt, och då måste jag verkligen bada henne (:

vilken sjukt gullig bild btw.