(K) Råtthane (bebis)
Hejsan alla!
Nu börjar det minsan bli dags att utöka min lilla flock! Undrar därför vem som har bebisar just nu (jag har såklart gått igenom lite trådar och tittat, men de flesta ungar verkar vara tingade) alternativt planerar få bebisar inom kort.
Jag är inte så kinkig med färg och sådant men vill helst inte ha följande:
röda ögon (kommer inte ifrån det där alltså… det är spookyt med röda ögon)
rex (har svårt med krulliga morrhår)
Nummer ett är friska råttor! Hälsa är a och o. Alltid.
Bebisen skulle bli medlem i min flock på två hannar - Dobby och Bella. Bella är en stor sävlig kille som blir gelé i mina händer. :) Dobby är en hurtfrisk, nyfiken och vänlig kille.
Skriv här eller hör av er via PM om ni har planer på gång, alternativt redan har bebisar såklart. Jag har inget problem att vänta ett tag på en bebis men vill börja planera nu så det blir av någon gång. :)
Jag kommer ha en enda kille kvar från min kull som det ser ut nu, exakt vilken får jag reda på när de senaste som kommit och tittat bestämt sig.
Nu är de ju iofs lite äldre, de är födda 5/8 och jag vet inte vart du bor :)
De har dessvärre ingen stam och jag vet ju inte vart du bor, men jag tänkte att jag i varje fall kan höra :) Han är en black striped roan.
Fridborg, det står i TS pres att hon bor i Norrköping. 
Anvariel, Fridborg bor i Stockholm. 
#2 Jag e alltid så himla lat att jag inte kollar :P Har hängt här så länge att jag tycker jag borde kunna vart folk bor vid det här laget :P

Njä jag vet att du har bebisar. :/ Men det var främst det där med att de har helt okänd bakgrund som jag var lite nervös över. Känner att en förälder kan få vara helt okänd men båda två… hm… mjaaa… jag vet inte. :/ Känner mig lite osäker. Men tack för att du skrev ändå!!
Ang. boplats. :) Ja, Norrköping. Men det spelar ingen störra roll egentligen. Jag kan åka vart som helst söder om Gävle typ.
#4 Jag förstår absolut! Hittills har det varit många som aldrig haft råttor och inte bryr sig mycket om sånt som hört av sig, tur för mig!
Men lycka till i ditt letande :)
Förvisso vet jag endel om föräldrarnas bakgrund, i varje fall till mor och farföräldrar, men jag antar att det inte hjälper? :P

Hm. Hm. Alltså rent rationellt säger hjärnan ja men hjärtat säger nej. Jag vet inte var det är, men det är något med roans som gör att jag automatiskt tänker sjukdom. Det måste bero på mina goa finaste roantös jag hade tidigare. :( Hon var så sjuk - blev opererad fyra gånger. Suck. Hjärnspöken, vad ska jag säga? Hoppas du hittar ett fint hem åt lillparveln! Tur att du bara har en kvar i alla fall. :D Mindre roligt att ha sådär 6-7 kvar… :P
Mjo jag vet, jag e också lite skeptisk. Morfar vet jag har blivit 3 år (lever fortfarande) utan sjukdomar öht. Bäst temperament i världen.
Jag e nästan säker på att han får ett hem, många hör av sig, men jag sållar bort folk, alla har inte verkat som ett bra hem :)
Var lite nervös i början när man hade 13 roans på halsen, men det har gått jättebra :D

Ja, svårt sånt där. Hua. Alltid pärs att välja bebis. Underbar pärs förvisso, men ändå pärs! Men blir mer nojig än vanligt. :) Vilket påminner mig om min roantös - hon hette Noja efter sin nojiga matte. ;)

Väntar bara på lift åt en av mina honor så ska de bakas bebisar i Finspång.
Sitter en 2v black dumbo hane här ;-).
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Oooh! Black dumbo?? <3<3 Åh… det var ju faktiskt lite småintressant. Skickar PM till dig också nu. :)