Aktiveringsboll
Hej jag Undrar om det är någon som har aktiveringsboll till era rådisar?
Om inte så kan jag berätta att jag har det! och den är egenbyggd ovh mycket uppskattad, jag har en med flera hål i och en med enbart två hål i vilket ger dem olika mycket aktivering beroende på vilken boll de får använda! Till en början lade jag i små bitar av mjölklinser då de luktar mycket och rådisarna tycker om de söta bitarna (delar en liten mjölklins i 5-6 delar) Nu mera kör jag med lite solrosfrön eller mat i oftast mat då det ligger solrosfrön i min blandning. Man kan ju alltid fylla aktiveringsbollen med små fruktbitar och sånt! jag skulle helt klart rekomendera en aktiveringsboll för era små Rådisar! Jätte bra sysselsättning om man har med dem på skrivbordet eller så så de har mat och lek i ett!
Min aktiveringsboll är gjord av en sådan boll man får t.ex slaimiga grejer, vodoo dockor osv. ur en sån där "tuggummi maskin" Billigt och bra!! ^^
Hoppas ni i allafall provar, kan ta ett tag innan de förstår (då är det bra att ha många hål) men Råttor är smarta!

jag använder bandybollar ;)
You can't spell Bitchy without Itchy
Hur gjorde du hålen i dem?
måste testa :)
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Jg tog faktist en vass kniv men funkar säkert att borra hålen lite lätt ^^
men jag använde en fickkniv och satt och skruvade med så jag fick fram den storlek jag ville ha på hålen ^^ var bara försiktig så du inte skär dig ^^
#3 Tack, vad smidigt och tack för du delade med dig :)
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
var så lite så ^^ Mina rådisar verkar gilla det så då kanske de andra rådisarna här i sverige med gör det ;)
Kan du visa bild!?:)
Med vänlig hälsning, Maria
Jag vill också se bild :)
En bild vore kul. :)
tass
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Jag har använt mig av toapapperrullar och sedan har jag också en inköpt aktiveringsleksak. Toapappersrullarn har de lite kul med ibland men aktiveringsleksaken ignorerar de helt. De känner att det luktar gott inifrån men de vet inte hur de ska göra för att komma in och så tröttnar de och gör annat. Jag har försökt visa att man ska knuffa på leksaken så den rullar men de förstår inte. :) Mina kanske är lite tröga? ;)
Det är en sån här leksak jag har:
Klart jag kan lägga upp en bild! :D har påbörjat en tutorial till och med :P bilden kommer straxt upp!
tass
Här har ni en bild på hur den ser ut ^^ Försökte ta en bild när min rådis använde den men hon var inte så intresserad av den för tillfället ^^
Åh så smart påhitt!
En sån ska jag göra!
jag har två stcken en i buren jag fyller med lite gott och blandat av frukt och grönt så hon har något att göra på nätterna och varje morgon är den tom och ligger någon helt annanstans än där jag la den :D den här röda har jag i fönstret där hon gärna är när hon är utanför buren :)