Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1962 ggr
zider
0

Fradga?

Jag skulle just städa mina råttors bur och en av honorna vill inte komma ut. Hon låg på ett hyllplan och verkade må dåligt. När jag fick ut henne så hade fragda i och runt munen!!!:( Vad är det för nått? Är det nått virus? Finns det någon medicin mot det??

mikeiko
4

Hon har troligen satt något i halsen och kan inte andas, veterinären AKUT NU GENAST!!!!

Testa även att slunga henne, dvs, hålla ett ordentligt tag runt kroppen med huvudet ifrån dig, håll henne högt och slunga henne i en båge med armarna neråt och mellan benen på dig - i hopp om att det hon har i halsen lossnar.

pellepojken
2

Råttorna brukar klara att få upp det dom satt i halsen. Om du ska slunga råttan så tänk på att hålla ett par fingrar bakom nacken - huvudet - som stöd.  Hoppas allt går bra.

Nasse.Basse
3

Hur har det gått?

Med vänlig hälsning, Maria

zickan
3

Börjar bli nyfiken på vem som ger sig på inlägg #1 och anmäler det för att få inläggt raderat.

Det bryter inte mot några sajt regler och kommer inte tas bort.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Allamej
1

Tack zickan, precis vad jag undrade…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Melissa V
0

ser inge fel i det inlägget heller Förvånad, men men, säkert någon som hade lite för mycket övertid att irritera sig på nått. Obestämd

till inlägget, hur går det TS med råttan?

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

zider
0

det har gått bra med råttan:)

Melissa V
0

skönt att höra :)

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

Nasse.Basse
0

Ja #8 va bra:)

zider
0

mm men hon har en tumör och skabb me…

Nasse.Basse
0

OJ! :(

Ratlings
0

Då är det dags att gå till veterinären iallafall! Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

zickan
0

#12 fast för att va hundra på att det är skabb så krävs skrap prov. Så hon lär nog ha varit hos veterinären om hon vet att den har skabb.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ratlings
1

#13 Fast många säger skabb utan att ha varit hos veterinären också.

// Lise
When nothing goes right, go left!