Bottenmaterial?
Jag undrar vad för sorts bottenmaterial ni använder i era råttburar?
alspån, och i toadålorna toalätt
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Alspån som jag just nu mixar med toalätt (var tvungen att köpa pga brist på spån och ingenting annat i affären.. använder Aldrig toalätt annars)
I toalådorna använder jag EverClean :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Tidningspapper lagt ut över hela burgolvet, sen rivet/klippt tidningspapper över det och papperstugg, funkar UTMÄRKT och råttorna gillar att busa runt bland det :)
Blir inte borrismattorna nerkissade? Hur gör Ni med sånt? Eller är det bara å acceptera att det luktar lite kiss?
Borrismattorna kan man tvätta i maskin så det görs hos mig en gång i veckan för minga tre rådisar. Så mycket lättare än at hålla på med en massa spån och allt va man nu använder :P
Gör exakt som #6 :) Fast jag har ett helt lager med mattor och när alla är smutsiga så tvättar jag dem. Det luktar nästan aldrig kiss faktiskt, de har en såpass bra uppsugningsförmåga så att lukten stannar liksom i mattorna. Ibland kan man till och med tro att de inte har kissat alls på mattan fram tills att man ser alla fläckar under när man byter den!
Men är inte borrismattor lite hårt för tåttisarna? D:
Tusen tack jag ska ta mig en sväng till Ikea ;-)
Jag använder också Borris-dörrmattor på hyllplanen och så använder jag kristall kattsand i toan. :)
#9 Asså vi hittade borrismattor på IKEA förra gången och dom verkade liksom inte alls mjuka :o kände på dom och så, kan ju bara vara jag som tycker så självklart, det finns ju en anledning till att folk använder dom också iofs… Tack :)
#12 som sagt så är de stela första gången men bara man tvättar dem så blir de tillslut mukare och sladdrigare :P De tål 90 grader med, har testat :P
#13 Men dåså, har ju aldrig träffat på en tvättad sådan, så därför dom verkade lite hårda :) Tack för alla svar, hörni!
Hampaströ tycker ja passar kanon, drygt och def lukt och damfritt fans tidigare på Grangården i 180 liters bal för drygt 150 kr men eftersom de sluta just nu och i väntan på ny leverantör hos dem handlar jag på Gnagarboden där får man det med hemkörning av schenker till dörren finns i 10 & 20 literspåse 60-80 kr eller på stallprodukter där kan man köpa det i 20 kg påse (135-140 liter) för 199 kr inkl moms plus frakt
Kör med Alspån just nu och kattsand i toan. Men ska ev. Byta till Borris mattor då jag har hört av en kompis att hon tycker dem funkar jättebra :)
Och så blir det ju billigare och lättare :)