Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 661 ggr
Charlott_
0

Hjälp? :/

Hej!

Tinny fick ju som sagt 4 tjejer sammanlagt. 3 tjejer flyttade i fredags. Så den ensamma tjejen, Hooded tjejen bor ensam med mamma Tinny nu. Jag tycker jätte synd om lill tjejen. Hon sover ensam, på Tinnys favo ställe så Tinny sover ensam i en hängmatta längre bort. Lill tjejen är väldigt speciell, hon är svår att ta i, hon är rädd för allt typ. Men varför, jag jobbade lika mycket med henne som dom andra tjejerna och dom andra var hur nyfikna som heslt och dom kunde man ta i..

Jag vill heller inte sätta ihop Tinny och hooded tjejen tillsammans med mina andra två tjejer Dooleys och Tequila då dom har haft problem med förkyllning ett tag.

Vad ska jag göra? Rynkar på näsan

Charlott_
0

Ingen?

Charlott_
0

Rätt dåligt. Man ser hur många som läst detta inlägget, nästan 140 st. Och inte en ända som kan svara!

Erika89
1

Om de visste skulle de säkert svara.!

bankfack
0

Jag förstår inte riktigt vad du vill ha hjälp med. Vem är det du tycker synd om och vill lösa situationen? Vad är det du vill lösa?

Det föds ungar i kullar med bättre och sämre temperament, speciellt om man inte har koll på vad föräldrarna bär på och planerar efter det, men även där kan det bli fel. Din lillråtta kanske är en sådan.

Vill du att hon ska få det roligare kanske du ska skaffa en jämnårig vän till henne.

Vill du att mamma råtta ska få det roligare kanske du ska skaffa en jämnårig vän till mamman, om du inte kan medicinera dina två andra honor så de blir friska.

Vill du att du ska få det roligare med lilltjejen får du ju fundera på om du tror att hon mår bra, om hon är frisk, om hon kanske trivs bättre med någon annan och försöka omplacera henne till någon som får träffa henne och som hon visar att hon tycker om… Osv.

bankfack
0

Sen behöver ju inte någon må dåligt för att de väljer att sova ensam i hängmattan… Det är ju värre om hon skulle bli biten tex.

Charlott_
0

#4 Ja jag försöker ju sälja lilltjejen. Hon är fullt frisk och mår bra på alla sätt.

Men det finns inget då att göra åt det för stunden innan jag åker till vet. med mina andra 2 tjejer då. Tycker bara synd om henne, hon är så dyster sen hennes 3 systrar flytta :/

[Ratass]
0

Det är klart atthon är lite depp när hennes lekkamrater har försvunnit. Det kan också bidra till att hon blir knepig att hantera, annars är alla rådisar olika. Att hon sover själv är inget konstigt vissa gör det. Så när hade du tänkt ta de sjuka råttorna till veterinären? Om de nu har vart sjuka ett tag.

Charlott_
0

#7 Jag ska iväg nästa vecka. Jag har försökt med Rooibos te, Kan Jang m.m. Tänkt på vad jag gett dom mat också för att se om det blivit någon förbättring. Men nu är det dags för vet besök :/