Råttor iFokus

Råttor

Etikettminneslunden
Läst 456 ggr
Trollhund
1

R.I.P Milea

En sorgens dag här hemma i råtthuset.
Jag blev helt chockad när jag tog ut råttorna i dag och Milea hade magrat jätte mycket och bukandades. Det märktes att hon var väldigt medtagen och inte riktigt sig själv. Igår när jag kelade med dem var hon precis som vanligt, ingen viktnedgång och inget konstigt med andningen.

För ett tag sedan hade Milea problem med rossel som behandlades och blev bättre. Men förodligen var det det som spökade och kom tillbaka. Det som chockade mig var hur fort det gick. Jag ringde i panik till vett och frågade hur jag skulle göra. De sa att de hade slut på tider idag men att vi kunde vänta till imorgon eller komma in för avlivning. Jag som aldrig suttit i sittsen för ringer till en god vän som säger att det förmodligen är avlivning som gäller och att lungorna tagit för mycket stryk. Ringer tillbaka till vetten och så åker vi.

Milea är jätte lugn hela bilfärden och sitter stilla i filten och låter sig klappas, somnar till och med till. Hon har alltid varit en mystant men aldrig sådär att hon velat sitta stilla och bli klappad länge, länge, utan mest en liten  stund för att sedan springa iväg och kolla in läget. Nu satt hon bara still hela resan, var bara lite intresserad av omgivningen när vi gick ut ur bilen.

Det var mycket på gång hos vetten så vi fick sitta och vänta en stund på att någon skulle bli ledig. Hon var så snäll hela vägen och satt till och med och knastrade med oss där i väntrummet när vi kelade med henne. Fina gumman.

Väl hos vett lyssnade han först på henne men höll med oss om att det var bäst för henne med avlivning. Hon fick en spruta med lite sömnmedel i nacken. Det tyckte hon inte riktigt om och kröp upp i famnen på mig och la sig under hakan. Där fick hon ligga tills hon somnade. Både jag och sambon klappade och höll henne och grät om vartannat. Hon somnade fort och sedan kom vet in och gav en spruta i magen. Då var hon ju helt borta och reagerade inte alls på den. Det tog ganska lång tid men tillslut somnade hon in för gott. Vi lämnade henne där med filten vi tog med in. Kändes inte okej att ta med den hem igen.

Känns tomt här hemma utan henne. Alltid hon som var först fram när man kom till buren och alltid hon som ville ut först. Fina Mamman. Är tacksam för den tid vi fick tillsammans och är glad att du inte behövde vänta längre.
</3

dyoxide
0

Usch, alltid lika hemskt att förlora en älskad… Beklagar, vila i frid lilla vän Gråter Styrkekramar till dig. Nu mår hon bra och springer över gröna ängar tillsammans med min gamla Doris, äter gottegott dagarna i ända och har massor av lådfort att gömma sig i <3

[Emma--]
0

Beklagar :(

mikeiko
0

beklagar :(

Trollhund
0

Tack och #1 blir helt tårögd på nytt av det du skriver. Tack! Känns så fjantigt men är glad att de fick lite hundlex igår och att jag inte sprade dem till i imorgon så att hon också hann smaka. Tänkte lyxa till Det lite för dem när vi har "datenight" jag och sambon och ville ge dem också något smarrigt. Det uppskattades och känns bra att hon fick vara med på den smaskstunden tillsammans. Märks att de andra 3 undrar vart hon håller hus. Alla tre möter mig med en gång och jag får en känsla att de kollar igenom mig efter henne. Kan vara min fantasi och mina känslor förstås. Mina små hjärtan..

Elinisa
0

Så tråkigt. :-(

Vad fint ändå att hon hann äta godsaker med sina kompisar igår& att det gick så lugnt till -både på väg till& hos veterinären. Hon somnade tryggt& fridfullt, med sina bästa människor hos sej.

dyoxide
0

#4 Det är inte fjantigt, det är ju bara bra att hon hann få smaka. Och tack, känns skönt att det jag skriver gör i alla fall lite skillnad. Hon har det bra nu med alla sina nya vänner, men ändå är hon saknad här , precis som alla våra andra små älsklingar :)