(S) Ett tu tre...
Nu finns det några bebisar kvar till salu. Det är tre olika kullar. Kull 1 och 2 går att ställa ut på Stora Pet. Kull 3 är för ung men leveransklar. Transport kan ordnas till Gävle/Uppsala/Stockholm mot en liten bensinslant. Annars hämtas bebisarna här i Örbyhus.
**
Janis Joplin (Kull 1)**
födelsedatum: 26 juni
färg, teckning o hårlag: s/ba, s/cc och s/mi. Släta samt rexade , toppörat
kön:3 hanar och 2 honor
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) 12st
faderns namn, födelsedatum, vikt: Brisby's Loser In The End ca 700g, född:26/10 2011
moderns namn, födelsedatum, vikt: Ladugårdens Silver-eared Honeyeater,
ca 320g, född:16/11 2011
**
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning:**
Det finns allt för lite snygga svarta råttor så då baka jag en kull. Sen att jag fick pearl och choklad var en bonus. Föräldarna är självklart handtama, sociala och flocksmarta. Friska är dom med.Train (Kull 2)
födelsedatum: 28 juni
färg, teckning o hårlag: ci, ci ut och s/mi ambk mm och var mm. Släta samt rexade & toppörat
kön: 1 hane och 2 honor
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) 14st/13st
faderns namn, födelsedatum, vikt: Darkstars Eurostar, maj 2011, 600g
moderns namn, födelsedatum, vikt: Sweetest Perfection 23/8 2011 360g
syfte med parningen el om det är omplacering:
Jag försöker få fram renavlade ambk m bläs som är flocksmarta, friska med ett trevligt temprament.
Hell on Wheels (Kull 3)
- födelsedatum: 13 juli
- färg, teckning o hårlag: ag ambk mm & ag eubk , rexade, slät samt toppörat
- kön: 3 honor
- kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) 11 st
- faderns namn, födelsedatum, vikt: Darkstars Eurostar, maj 2011, 600g
- moderns namn, födelsedatum, vikt: Shannaras Laponia Glöggi 15/12 2011 , 330g
- syfte med parningen el om det är omplacering, anledning:
Jag försöker få fram renavlade ambk m bläs som är flocksmarta, friska och med ett trevligt temprament.
Bebisarna finns här i Örbyhus. Dom är under regg eller ska reggas i SRS. Säljes som sällskap men får gärna ställas ut om man vill.
Pris: 300kr st för bebisarna i kull 1
Pris: 350kr st för bebisarna i kull 2 och 3 då pappan är engelsk.
Tråden kan vara öppen och det går bra att pm mig här på rif eller skicka ett sms på min mobil: 070-4915762
// mia och råttorna.

men åh, en self black är högt på min önskelista <3
Men de får vänta tyvärr, men du gör sånt svårare med de där bilderna
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

#6 Håller med. Dom är så vackra när dom är riktigt nattsvarta.
Åh, jag säger samma här. Blackself är så fina. Håller istället tummarna på att du fortsätter med black också i framtiden istället :-) Men vad är avansknyck?
Ååååh så söta!!! Hells on wheels kullen är så himla fin 
#8 Oj vad mitt hjärta stannade för den lilla tösen. Ser nästan precis ut som en av mina töser som gick bort förra året…
Men jag ska inte ha några fler nu :/

#14 En liten skada på svansen som gör att det blir en liten knöl allra längst ut mot svanstippen. Det kan antingen vara en genetisk missbildning dvs att två kotor växt ihop eller en skada. Då man oftast inte vet orsak så avlar man inte på dessa råttor och dom får heller inte ställas ut då det räknas som en missbildning. I det här fallet är det tyvärr ingen skada då jag upptäckte det på Diddleys svans redan vid fyra veckor. Inget som gör ont eller påverkar svansens förmåga utan mer ett "skönhetsfel".
#8 Åh mitt hjärta smälter!! <3

Dom som inte säljs ställs ut på stora pet.

Putt bebisarna finns fortfarande kvar.
Åh! gud så söta.. men varför ska alla uppfödare bo så långt bort.., här i värmland/närke finns ju ingen uppfödare…eller jo en finns men där var det inga bebbar på g…
Half Moon Bay… Jag blev lite kär…

#21 Transport går att ordna för det mesta.

Puttar upp. Har även sänkt priset på dom två äldre kullarna. KOmmer ta nya bilder idag samt lägga upp lilla Thomas som blev kvar. Han flyttar gärna med kompisen Diddly.
putt putt 

Sluta fresta mig !
Argh, dom är så sötaaaaa !!

Båda honorna #29 & #30 kommer från Trainkullen. Har sänkt priset till 300kr/pr.

Är fruktansvärt sugen på Sensation!
#34 Du tar New Sensation och jag Half Moon Bay så fixar vi transporten tillsammans, låter väl som en bra plan?! haha ;)
Haha, låter jäkligt bra det! ;D

Puttar upp då dom små är fortfarande kvar.
Oj sådan tur att jag snart ska flytta så det är fullständigt omöjligt att samfrakta en liten med Fjordell och Huldan :)

#35 Nu är dom på väg.
Kvar är nu bara Nell & Dix samt Diddley och Thomas. Dom letar fortfarande nya hem.
Dom tre kvarvarande från Hells kullen är nu prissänkta till 300kr/st.
Diddley är sänkt till 250kr och flyttar som sagt gärna med Thomas.