Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 7130 ggr
bankfack
3

Bebisutförsäljning!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har massor av osålda ungar hemma, och en kompis kör söderut på lördag och kommer att lämna av i Uppsala iaf, chans finns på Stockholm och ända till Göteborg. Går säkert ordna frakt även senare i sommar.

Här finns:

Snöbarn, födda 23/3 -12, silver black toppörade. Supertemprament, en kullsyster vann bästa pet på stora vår. Fin typ generellt. 12 i kullen. Två honor kvar till salu, 3 hanar.

e. I'm not a F-ing Drag Queen, s/ba, född augusti 2011, 560g, u. Ökendrottningen, s/ba, född augusti 2011, 340g.

Skämtkullen, födda 1/4 -12, silver black toppörade. Lika bra temprament och typ i stort. 8 i kullen.

e. I'm not a F-ing Drag Queen, u. Ladugårdens Black Hearted Woman, s/ba, född september 2011, 320g. Två honor, två hannar kvar.

Kattungar, födda 7/4 -12, wheaten burmes och seal point och agouti point siames. Kalasfina, jag är stolt över allt utom att det finns tecknade ungar i kullen (ett par eubk mm burmeser).

e. Herr Silverfisk, russian blue wheaten burmes, född november 2011, 700 g. u. Ladugårdens Mörkrets Skugga, seal point siames, född oktober 2011, 315 g.

300 kr st, reg SRS, fodervärd i närheten av Umeå eller Uppsala kan vara av intresse. De äldre kullarna kan jag dra av på priset om några får flytta ihop. Kontakta mig så berättar jag mer om kullen, individen och släkten.

PM här eller 073-0571701. Jag heter Josefina och jag kan uppvisa prima referenser :)

Allamej
0

ÅH GAH!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

wintermynta
1

Fyy dig. Inte söta bebisar, jag blundar men ett snöbarn eller en katt eller…

Åh jag vill ju ha alla haha

bankfack
0

Hihihi! Tack! Allamej, ska du inte ha ett par tjejer? De är verkligen kalasfina.

Och Wintermynta… En liten siatjej till kanske? Du har ju mammans syster hemma och jag hörde att du gillar henne.

IzaEleonora
1

Tack och lov kan jag behärska mig annars hade jag väll skapat ett zoo här hemma xD Men har en liten pojke från skämtkullen redan :) helt underbar individ både mysig och äventyrlig och funkade felfritt vid introduceringen av mina 4 andra pojkar :) Har sammanlagt 3 pojkar från Josefina och alla är helt otroliga :D

bankfack
8

Slängde Kattungarna på vågen ikväll… De är fyra veckor och ligger på 102-130g. Mina små fläskproppar!

bankfack
3

#4 Tack! Du är allt en bra köpare :D

Nu är alla burmesbebisar tingade, men siameser och svarta finns kvar till salu.

Hallonblad
1

#6 Men! vacker bebis. (Men jag har redan tusen svarta råttor. TUSEN. SVARTA. RÅTTOR! Jag skojar inte! D:)

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

bankfack
7

Jorå, svartråttetid är det. Tyvärr tycks inte alla ha insett hur fantastiskt fint det är!

darkness
0

åååh om jag ändå kunde få skaffa fler ;( buhu får vänta tills jag flyttar om nu killen min går med på det då ;(

så söta är de! älskar svartisar :*

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

wintermynta
0

Finns det nån du hona kvar?

bankfack
2

Nej, jag fick bara en enda och hon stannar… Hon är min största råttkärlek sen Snödrottningen faktiskt :D

kimky
0

Finns några av de kvar? :)

Lurvas
0

Åh om jag hade transport från stockhlm till västerås eller eskilstuna, en svart ögd siameeeees!

Råttliv på Runnavägen

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Chese
0

vad heter färgen på dem på trådstartarens bild?

bankfack
0

#14 menar du min första bild? där finns en wheaten burmes, en burmes och en rödögd siames, förmodligen agouti point.

#13 finns inga svartögda siameser i kullen?

#12 jo, inga wheaten burmeser men sia och svart finns.

Elinisa
0

Ojoj så fina små barn! :-)

bankfack
0

#16 Ja, jag tycker att du ska säga åt dina grabbar att sluta dampa så du kan ta ett lass skruttar från mig!

kimky
0

Okej,skulle vara intresserad av 2st svarta gärna :) En av varje kön till flockarna ^^

bankfack
0

#18 Pma mig och berätta gärna mer om dig :)

Zolah
0

hmm, kanske kan stå som foder åt en pojke men då måste jag samtala med pojkvännen :)

Aztrya
0

Åååå… svarta… vill ha svart pojke… vill så gärna ha… ><

123fyra
0

har alla hittat hem? :)

bankfack
0

Det finns troligen någon osåld wheaten burmestjej, definitivt osålda siamestjejer och svarta kalasfina pojkar.

Zolah
0
123fyra
0

#24: Haha, tänkte precis fråga samma sak :D

bankfack
1

De är födda 1/4 och 23/3, så de bör fortfarande gå introducera i flockar. Jag skickade iväg en grabb för en vecka sen och det gick bra. De har funkat utmärkt i min stora hanflock.

Teuthis
0

Och idag är det dags för mig att få kika på dessa underverk!

Jag kan knappt vänta tills det är dags för tåget att gå Skrattande

(Outar mig dessutom för bankfack då jag inte minns om jag talat om att jag finns härSkäms)

Teuthis
0

Ett gigantotack till bankfack för förtroendet att få ta över Ladugårdens Black Hearted Woman, ett litet skämt och två kattungar.

De verkar trivas toppen ihop och så fort jag tagit lite bilder så ska jag presentera dem alla här på iFokus.

bankfack
0

Tack själv! Det var rackarns trevligt att ha er här och jag tycker att det blev ett  fint litet gäng.

bankfack
0

Fem siatjejer finns kvar till salu, och en wheaten burmes! Han är så himla fin att det inte finns ord. Inget fel på syrrorna heller, de är vältigt välartade och trevliga små skitungar.

MyLittleHeart
0

Åh jag som vill ha lite tjejer.. men måste vänta tills efter sommaren, känns som en evighet. Kanske lika bra annars hade jag lätt norpat åt mig alla fem

Elinisa
0

Nämen ujjujj.. Såg just att det dök upp transporthjälp från Umeå.. Och jag som försökt sluta tänka på dendär lille burmesegossen. Säg att han är såld nu..?

bankfack
0

Han är osåld än så länge ;) Men jag är bortrest till runt den 27e eller nått sånt.

Teuthis
1

*smyger hela vägen hem till bankfack, knycker burmespojke och smugglar med på tåget* Oskyldig

Elinisa
0

#33 Ahaa. Typiskt. ..Eller bra, ..Eller typiskt, eller…? :-)

#34 ..För visst åkte du väl iväg på måndagen 25:e?

Teuthis
0

Ja precis.

Elinisa
0

Hmm. Då var det inte meningen helt enkelt. :-)

wintermynta
0

Ev bebisar får gärna mellalanda här innan dom ska vidare. Kan ta dom till uppsala och ev stockholm.

Nickiesr8ttor
0

siames intresserad!! FINNS DET KVAR?:)

Stort behov snarast.

Hexadermia
0

Jag verkade inte ha fått svar på PMet till dig, bankfack. Jag är intresserad av 2 flickor, gärna så unga och snälla som möjligt, så man kan prägla dem tidigt :D. Finns i Stockholm.

Vill ha råttor nu :D

bankfack
0

Jag har vart på kortsemester där inget internet finns. Det finns siatjejer och svarta pojkar här hemma, och om ingen i Västerbotten eller norra Sverige skriker till så postar jag dem söderut till Wintermynta och kommer då att finnas i Uppsalatrakten.

Sjukt fina! Snälla, goa! Kom och köp!

Grodan
0

Mina två Snöbarns-tjejer är underbara! Tack, bankfack! Kyss

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

m0chicakez
0

hade gärnat velat ha, men somsagt så kan jag inte köpa fören om ett år :c (eftersom vi har en råtträdd hemma, -eller ja, han tycker det är ohyra…- så kanb jag inte skaffa fören jag börjar gymnasiet(om ett år alltså))

Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis

Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger

BeanLady
0

Vad innebär det att vara fodervärd för dig Bankfack? =)
Jag kan inte utöka focken riktigt än då jag funderar på att bygga en ny bur eller köpa större. =) Men det skulle vara intressant att veta för ev framtida äventyr. ;)

bankfack
1

#43 Var sak har ju sin tid :)

#44 Att vi gör upp ett avtal om vem som har ansvar och tar kostnaden för vad. jag tänker att man inkluderar att råttan efter viss tid eller antal kullar övergår i fodervärdens ägo, men jag är inte helt säker. Sitter och pillrar med ett sånt avtal nu men det är ju lite knepigt.

Jag kommer att ta min sista kull det här året i augusti, mellan Lady Kanel-Ponny, wheaten burmes, och någon av Gails golden himalayanhanar från Halcyon, England. Om kullen tar och allt går bra kommer jag att vela sätta ut någon hane på foder därifrån.

m0chicakez
0

#45 ja, det har du rätt i :3

BeanLady
0

#45 Det låter ungefär samma som fodervärd för häst eller hund. =) Fodervärden står för foder och ägaren står för ev veterinärkostnader.

bankfack
0

#47 Något åt det hållet ja :)

wintermynta
0

Nu finns dom kvarvarande bebisar här hos mig. Nytagna bilder finns på min fb sida: Här

Zolah
0

Wintermynta: Dom finns väl fortfarande kvar i Umeå? ska ju hämta en kille där för foder

Teuthis
0

Nu är jag varken bankfack eller wintermynta men om jag förstått det rätt så är det de ännu obokade ungarna som finns hos wintermynta :)

wintermynta
0

#50 Ingen aning. Hör med bankfack efter helgen. HOn är på Gotland nu.
Jag fick fyra svarta enfärgade hanar från snö kullen + hennes egna som jag är semestervakt åt.

wintermynta
0

#51 Precis dom obokade är hos mig och söker fortfarande nya hemSkrattande

leoiknack
0

Synd vad långt bort från skåne.men annars hade viljat ha

Zakaraa
0

Jag är kär i Kattungarna! :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Odette
0

Jag har en liten kissekatt hemma, underbar i temperamentet .. och det är ingen underdrift!! Skäms

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

wintermynta
0

Här kommer lite nya bilder utan nån speciell ordning.

wintermynta
0

Hona nr 2

wintermynta
0

en till hona'

wintermynta
0

en till hona

wintermynta
0

Ska försöka hitta bilder på pojkarna imorgon. Men nu en hona till:

Teuthis
0

Jag vet inte om det finns kvar någon från skämtkullen men jag vill passa på att slå ett slag för dessa.

Kattungarna är förståss underbara men det är något speciellt med Minerva som är mamma till skämten, hon är så lugn och intelligent och det har helt klart gått i arv till dottern Rue som vi också har hemma.

m0chicakez
0

vilka fina bebbar :o

wintermynta
0

Puttar upp tråden då bebisarna fortfarande är kvar och behöver nytt hem NU.
Transport kan ordnas till större delar av landet.

BlueKat
0

Vad är det för några som finns kvar då?

"Dealing with backstabbers, there was one thing I learned. They're only powerful when you got your back turned."

wintermynta
0

Det finns:

1 hona s/ba snökullen
1 hona s/ba skämtkullen
5 siameser från kattkullen

3 hanar skämtkullen
1 hane snökullen

Transport kan ordnas och bilder på samtliga finns på min fb sida: shannaras rattery.

Inlägg #49 finns en länk.

BlueKat
0

Jag är grymt sugen på att skaffa mig 2 små flickor. Tror du det går att ordna transport till Dalarna?

"Dealing with backstabbers, there was one thing I learned. They're only powerful when you got your back turned."

Teuthis
0

Jag kan återigen rekommendera både Skämtkullen och kattungekullen då jag har två kattungar, ett skämt och en lustig mamma ;) här hemma.

De är alla underbara men jag tror att skämten är snäppet smartare om mamma Minerva är något att gå på ;)

wintermynta
0

#67 Pm mig vilken ort så kan jag nog lösa det. Vore bra och veta vilken av bebisarna du vill ha ocksåSkrattande

BlueKat
0

Till Falun/Borlänge, därifrån kan jag fixa transport själv. Men har ännu inte bestämt mig för om jag ska ha möss eller råttor… Hur bråttom är det för dom att flytta?

wintermynta
0

#70 Ja fortast möjligt men det är viktigare att du verkligen känner efter vad du vill innan.
Honorna har jag lyckats klämt in i men stora honflock så dom kan bo där ett tag till. Värre är det med pojkarna, dom bor i en extra bur och det är väl mer sambon som lessnat att vi gått från att räkna burar till rumObestämd

linda_j1982
0

Wintermynta och bankfack:

Jag har mejlat er båda två via mejl/facebook de senaste dagarna/veckorna. Hittade bankfacks annons på blocket och wintermynta via hemsida/facebook. Ni får gärna kika på era mejl och höra av er på ett vis eller annat!

Tycker ni har så fina råttor båda två, men jag bor ju tyvärr långt söderut! Vill gärna ta emot ungarna när de är så unga som möjligt och hade därför lite frågor. Sorry om det blev lite OT nu, men blev glad när jag kände igen er här, är alldeles nyreggad!

/Linda

Teuthis
0

Jag har en gosse ur skämtkullen här hemma på kollo Skrattande och han skulle himla gärna vilja flytta till ett eget hem.

Han är ju då född 1/4 -12, silver black toppörad. Jättemysig och lätt att hantera. Jag har ju mamma Ladugårdens Black Hearted Woman är hemma och äpplet föll verkligen nära trädet här.

Jag har i dagsläget tre från denna kullen hemma och de är precis som mamma, lugna, stadiga, nyfikna och sociala.

Jag finns i Umeå men vi kan säkert ordna transport ut i Sverige härifrån.

Teuthis
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Passar på att lägga ut en liten film på de två gossarna ur skämtkullen. Han som är till salu är den undre "skeden"

BeanLady
0

#74 Haha, vilka underbara killar! =)

Teuthis
0

De är himla mysiga. Hade det varit enkelt att kastrera had han nog fått stanna och bo med tjejflocken,

Teuthis
0

Idag åkte kattunge-gossen till sitt nya hem och kvar blev två små skämt. Vilken skillnad det blev i buren, dessa två har inte alls samma energinivå som burmesen.

Jag hoppas verkligen att någon vill ha den "överblivna" hanen, sambon kommer hem ikväll och jag kan nästan lova att kärlek kommer uppstå och sedan står vi här med en flickbur och en pojkbur >.< :)

wintermynta
0

Kan passa på att uppdatera listan över dom som är kvar här hemma:

4 st siames honor (kattkullen)
1 st s/ba hona      (skämtkullen)
2 st s/ba hanar     (skämtkullen)

Alla är färdiga att flyttaSkrattande

Teuthis
0

Den sista hanen kallas numer för Paddington och sambon har startat operation övertalning för att han ska få stanna här Skrattande

bankfack
1

#79 finns smått här hemma, ni får väl komma och kika efter en kompis ;)

Teuthis
0

Joojagtackarja >.<

silverorm
0

#80 Vad är det för "smått"?Glad Du råkar händelsevis inte ha en hemsida..lixsom..?

Kommer få hem 2 från Snökullen, en tös o en pojke (pojken ska troligtvis till PippiLottas om jag inte bestämmer mig för att behålla han själv..)Oskyldig

bankfack
0

#82 jag är galet less på allt vad uppfödning heter (iaf att sälja dem) men lägger ut en ordentlig säljestråd på de här när som helst. Är en parning mellan Darkstars Demonica (ag rex, engelsk import, ren och fin stam) och Shannaras Attero Dominatus (ba var mm). Agouti och cinnamon irish och amerikanare med och utan pannfläck, rex och slät. Kanske inte så intressant för sia-aveln direkt :D

Kul att höra att de får hem hos dig! Är superfina ungar.

wintermynta
0

Nu är dom mindre men det finns fortfarande:

3 siames honor
1 s/ba hona (skämt)
1s/ba hane (skämt)

bankfack
0

# Du är typ galet bra. Tack! Jag pallar verkligen inte med själv. Kris i kapernamum.

BlueKat
0

wintermynta, är det dig eller bankfack jag ska kontakta om jag är intresserad?

wintermynta
0

#86 Det är mig du kontaktar.

silverorm
0

Nu får vi hem våra snöbarn till helgen förhoppningsvis..(börjar bli otålig här…trummar med fingrarna…) Ska bli roligt att äntligen få klämma på dem! Kyss o pussa lite på dem oxå..givetvis…

Teuthis
0

*skrapar med foten*

Det kan väl tänkas att det är slut råttor till salu här hemma Skäms

Det var så himla svårt att släppa dessa ljuvliga små varelser att vi lyckades "förhandla" oss till att få behålla dem…

Varghund88
0

#88 Ja de stter ju hemma hos oss. Är rätt otåliga att få iväg dem till sina rätta hem vi med. De är ju så underbara att man är livrädd för att fastna för dem >.< Och de har ju suttit här ett litet tag nu…

Teuthis
1

#88 + #90

Jag är levande bevis för hur det är Flört

silverorm
0

#90 Jamen, det var ju dig jag ringde i förrgår?Glad Fick du mitt sms, nr jag skickade?

Varghund88
0

#92 Nja, det var syrran du pratade med då ;) Men jo smset kom fram. Förhoppningsvis får vi ihop allting imorgon nu…

silverorm
0

#93 Aha! Jaha. :-) Nu har jag fått hem mina Snöbarn, en pojk o en flicka. Båda kom in i sina flockar utan problem, honan slank in som om hon alltid hade bott där o hanen fick en bästis med detsamma i min Qujo (från Katoz), de började leka.. De vuxna hanarna nosade lite o pojken lade sig snällt på rygg (inte lätt när det är 13 st som ska undersöka, har som tur är väldigt lugna hanar). Verkligen ett supergott temperament på dem, dessa Snöbarn! :-)

Varghund88
0

#94. Jaha du skulle ha båda? (: Hade fått för mig att en skulle till någon annan.

Vad jätteskönt att höra att de ÄNTLIGEN kom fram i alla fall! Vi var lite oroliga här och funderade på att ringa imorgon för att se så att allt verkligen löste sig. Kändes som att allt bara krånglade ihop sig mer och mer där ett tag :P

Teuthis
0

Skämten är precis lika dana :)

Jag har ju en duo här hemma med ett snöbarn och ett skämt och de är som tvillingar, de gör allt synkroniserat Skrattande

Calypso & Nike
0

Har du några dumboråttungar?

Behandla andra som du själv vill bli behandlad

Fröken Louise
0

Finns det fortfarande småttingar? Jag är jätteintresserad av två flickor :)

bankfack
0

Det finns mig veterligt en siameshona kvar, och hon sitter hos Varghund här på rif. Sen har jag en kull (amerikanarna - finns en bildtråd) där det finns ett par honor kvar till salu.

Inga dumbos.

silverorm
0

#95 Meningen från början var att min väninna skulle ha hanen, men hon fick problem innan med lite bråk i sin hanflock o vart orolig att snöhanen skulle få det svårt (ef han är 4 mån), så jag erbjöd mig att ta honom istället. Glad Ångrar inte det en sekund! Han är väldigt lugn o go, kommer fram o hälsar o trängs med de andra pojkarna.

Varghund88
0

#100. Okej, vi har kvar stamtavlorna här (det blev ju så stökigt när vi plötsligt skulle vara de som behövde skjutsa iväg pluttisarna) men om du PMar din adress till mig så skickar vi dem till dig ;)

Vi blev väldigt förtjusta i dem när de bodde här så länge. Vågade knappt gosa med dem till slut (men gjorde det ändå så klart haha) för att man var rädd att man skulle försöka "sno" dem XD

silverorm
0

#101 Har svarat på mailet nu.Glad Ja, de är väldigt lugna o charmiga djur..lätta att bli förtjust i!

wintermynta
0

Har en siames kvar pga av sent återbud här hemma.

Hallonblad
0

Och en siamese hos mig och Varghund. :) Underbar är hon, men bär på russian blue och burmese. Annars hade hon fått stanna, så mysig som hon är.

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

Calypso & Nike
0

Finns det någon hona kvar eller är alla honor såld?

Varghund88
0

#105. Det finns en vacker siamesflicka kvar som sitter hemma hos oss. (: Underbart trevlig tjej.

Calypso & Nike
0

Vilken är det av dem på bilderna?

Varghund88
0

#107. Ärligt talat har jag ingen aning då Mia tog bilderna när de fortfarande var hos henne och hon inte skrivit på vem som är vem. XD

Skulle kunna ta nya bilder på henne om det är av intresse dock… Hon är ju en av siamese-tjejerna där uppe och de är ju rätt lika allihop ;)

Calypso & Nike
0

Jag skickar pm till dig :)

Erika89
0

Finns det någon tjej kvar? :)

bankfack
0

Alla är sålda, om inte Hallonvargarna eller Wintermynta smyghåller på något. Wintermynta har vad jag vet honor till salu, kolla Shannaras ratery på fejjan eller pma vettja.

Erika89
0

Okej, tack för snabbt svar :)

Varghund88
0

#111. Vi har inte kvar något från dig som ska säljas (: Nu har vi bara vår egna kull på en vecka haha.

wintermynta
0

#111 Har inga heller bara egna bebisar "l"

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.