Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 2650 ggr
Sathalie
0

(S) Två honor omplaceras

Känner nu tyvärr att jag inte kan lägga så mycket tid som jag skulle vilja på mina flickor. De får inte heller så mycket uppmärksamhet som jag vet att de förtjänar :/ Väljer nu istället att fokusera mig på de pojkar jag har och ser till att flickorna hamnar på ett bättre ställe :)

Så nu hoppas jag innerligt att någon av er kan erbjuda Sot och Alice ett bättre hem. Glad

• födelsedatum - Vet ej. Förra ägaren sade att de var ca 8-9 månader.
  • färg, teckning o hårlag - Sot - Blue striped roan, slät, toppörad. Alice - Black hooded, slät, toppörad.
  • kön - Honor.
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) - Vet ej.
  • faderns namn, födelsedatum, vikt - Vet ej.
  • moderns namn, födelsedatum, vikt - Vet ej.
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning - Känner tyvärr att jag inte kan ge flickorna så mycket uppmärksamhet som de förtjänar. Vet att de kommer få det mycket bättre i ett annat hem hos någon som kan ge dem den tid de förtjänar.
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc - Sot - Sot är väldigt lugn av sig vad jag har märkt. Även om jag inte har hanterat dem så mycket tycker hon om att bli kliad bakom örat och är helst still och myser istället för att springa runt. Alice - Alice är energiknippet nummer 1. Hon är knappt stilla en enda sekund utan flyger omkring som en tornado och ska undersöka och utforska överallt. Men även hon är härlig och kan tycka om att bli kliad. (om hon har tid). Har svårt för att säga hur de är i flock eftersom jag bara har haft dem tillsammans (och två är ju ingen riktig flock).  Men de verkar i vilket fall som helst trivas tillsammans och ligger gärna och sover ihop.
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb - Tar 150 kr för båda två. Priset kan diskuteras när jag vet att de kommer till ett bra hem.
  • ort där råttan/råttorna finns - Rödeby - Karlskrona.
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) - 0708-455116 (bara sms, tack).
  • Om annonsen ska vara låst eller ej - Ej låst.

Sathalie
0

Putt Tyst

Sathalie
0

Putt..

Sathalie
0

Puttiputt.

Sathalie
0

Söker fortfarande hem

Sathalie
0

Kan tyvärr inte erbjuda någon bur att sälja tillsammans med dem då jag själv bara har lånat buren de bor i nu. Obestämd

Sathalie
0

Puttar igen :/

Ratzo
0

Är intresserad!

I can't drown my demons, they know how to swim.

Sathalie
0

Åhå :D Vart bor du och har du möjlighet att hämta/fixa transport?

vapensyster
0

Är jätte intresserad, du kan inte fixa transport till typ gbg va? :c

-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3

Sathalie
0

Nej tyvärr tror jag inte att jag kan det :(

Ratzo
1

#8, Jag bor i karlskrona, så det är ju inte långt alls att åka :)

Sathalie
0

Åhå! Då vore det ju väldigt smidigt xD

Ratzo
0

Ja :P. Kan jag komma och titta på råttorna nån dag eller ska jag ta dem direkt? :)

Sathalie
0

Du gör som du vill :) kanske känner att du vill kolla på dem innan du tar dem?

Du kan ju göra som du känner för helt enkelt :) Ta med dig transportbur och kolla på dem. Så om du vill kan du ta dem och annars kan du tänka på det :)

Ratzo
0

Okej. Är det nån dag eller tid som inte går för dig? :)

Sathalie
0

Nej då. Jag är arbetslös och hemma för det mesta ;)

Ratzo
0

Okej, ska se när jag kan då :)

Sathalie
0

Låter bra ;D Ledsen att jag är så kass på att svara. Har bara varit riktigt dålig på att vara inne på internet senaste tiden xD

Sathalie
0

Är du fortfarande intresserad?

Sathalie
0

de finns fortfarande kvar…

Ratzo
0

Hej! Jag har precis bytt till en mindre bur så jag har inte plats för fler, tyvärr :/.

Sathalie
0

Okej.. :(

Sathalie
0

Putt

Sathalie
0

putt

NinaNornwen
0

Jag hade mycket gärna adopterat dem men jag bor i göteborg :-(

Sathalie
0

Du kan ju försöka kolla runt lite efter transport :) brukar gå att fixa ganska lätt vad jag har hört.

Gia91an
0

Kommer de bara till borås kan de ju mellanlanda här osv :)

Sathalie
0

du åker inte hem något igen ?

Gia91an
0

Nope, inte frivilligt iaf… xD Kan ju dock tipsa om att biljetten från k-na till borås kostar 250 ca, alltså 500 fram och tillbaka… så det är ju inte JÄTTEDYRT för ngn att åka och hämta dem :)

Sathalie
0

Inte illa!

Gia91an
0

Det är ganska bra tkr jag, jag betalade ungefär lika mkt när jag hämtade mina flickor, så det är ganska skäligt tkr jag! :D

Sathalie
0

Ja det är det ju faktiskt. Önskar att någon kunde ta dem. Annars känns det som att enda alternativet är att kastrera silver och försöka introducera dem. Men det känns som en onödig risk för min älskling :(

Sathalie
0

Putt :( känner att flickorna börjar må dåligt av att jag inte är med dem..

Sathalie
0

putt igen..

Sathalie
0

Puttar för flickorna igen och vill lägga till att de är väldigt små. Misstänker att de är kullsyskon till Silver (eftersom de är köpta från samma djuraffär under samma period) och Silver är också extremt liten. Så tänker att det kanske kan vara någon form av dvärggen eller liknande. De kommer från privat uppfödare som sedan lämnat in dem till djuraffär då hon inte fick dem sålda.

Sathalie
0

Puttar en sista gång. De måste tyvärr bort nu. Har verkligen inte tid att ta hand om tre flockar.. Så om ingen kan ta hand om dem så återstår bara en utväg :(

Ratlings
2

Råtthjälpen hoppas jag du tänker på då? Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

Sathalie
0

Nej det har jag dock inte tänkt på. Men jag har inte hört något om att de finns neråt sverige?

Ratlings
1

Du kan alltid kontakta dom och fråga.

// Lise

Sathalie
0

Får se hur det blir! Skulle gärna se att någon här kunde ta hand om dem. Speciellt eftersom det börjar bli akut med plats här hemma :/ Usch vad jobbigt sånthär är.

Ratlings
2

Ja såna situationer är jobbiga, men också ett ansvar man tar på sig som djurägare. Glad

// Lise

Sathalie
0

Jo självklart är det ett ansvar! Det säger jag dock inte emot.

Men jag tog mig minst sagt vatten över huvudet när jag tog över flickorna från min kusin som inte kunde ha kvar dem p.g.a. hund som inte gick ihop med dem.

Och i samma veva skulle jag skaffa burkompisar till min älskade Silver. Men de gick inte ihop. (testat introducera på alla möjliga olika sätt massor med gånger och det funkar verkligen inte) Så jag har tre flockar men bara en råtta som jag går ihop med. De andra har jag inte klickat med .. :/

Gia91an
1

Har du satt ut dem på blocket?

Sathalie
0

Nej. Men det känns som att det är så mycket råttor där redan så det inte är intressant liksom. Men får kanske lägga upp där med..

Gia91an
0

Jag fick hur många svar som helst när jag la ut där.. prova!

Ratlings
1

#42 So jag tolkade ditt inlägg om sista utvägen så är det inte ansvar - inget illa menat då jag kan ha misstolkat det. Glad Men prova blocket så får du se.

// Lise

Sathalie
0

#46 Även om jag har ett ansvar måste jag sätta mig själv först. Och jag mår psykiskt dåligt över att ha detta hängande över mig.

Ratlings
3

#47 Synd att råttorna drabbas av det. Men det är inte deras fel och när du köper råttor, eller djur överhuvudtaget, så är det ditt ansvar att se till att dom hittar ett nytt hem när du inte kan ha dom. Dom är värda så mycket mer än att lämna livet bara för att ägaren ifråga inte kunde ta hand om dom.

// Lise

Allamej
2

Jag vill påminna TS om att avlivningshot, även dolda sådana inte är tillåtet och att jag snudd på vill ta bort varenda inlägg enbart för detta.

Kontakta råtthjälpen. Om någon kan vara jourhem åt tjejerna ett tag skulle ju även det hjälpa.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Sathalie
1

Var absolut inte menat som något hot där?

Men ta bort allt du. Det spelar mig ingen roll längre för jag känner att detta helt plötsligt blev helt meningslöst och jag känner mig totalt missuppfattad och kränkt.

Så ta gärna bort tråden.

Allamej
0

Jag vill att tjejerna ska få så bra liv som möjligt och att du ska få sinnesro om detta. så tråden stannar men hota inte om avlivning.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Sathalie
0

Tråden kan låsas. Tjejerna har flyttat.

Inlägget är låst för nya kommentarer