Hmmm... skillnaden.
Russian Blue är svartbaserad. Dvs, råttan är inte tickad. Blue Agouti är en tickad färg. Med tickad menas att hårstrået har flera färger. Man kan se det som band med olika färger på hårstrået.
Eh, lite svårt att förklara kortfattat. Men jag kan iaf lugnt säga att din råtta är inte Blue Agouti. Den är inte tickad.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Okey… tack!
Alltså är han en Russian blue?
Han är som mörkast på ryggraden, sen blir han ljusare på sidan & ännu ljusare på magen.
Jag är ny på detta… så detta är svårt att veta :P
Jag är inte vidare värst bra på domdär Blue färgerna. Men min gissning är att han är Ruassian Blue iaf.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Hjälper det att veta att hans föräldrar är, Husky Roan & Blue?
hahaha jag känner mej verkligen som en rookie. :P
Nja, egentligen inte. Huskey Roan är ju egentligen en "teckning". Det säger ju inget om vilken färg föräldern har. Sen beror det ju helt på vad råttorna bär på för färger också. T.ex. så är det fullt möjligt för 2 svarta råttor att får en PEW (Albino) unge om båda bär på det.
//Lamina
aha, okey. :)