nervig...
Hej!
Jag och min sambo hämtade våra råttflickor idag från deras supertrevliga uppfödare. Det enda jag är lite orolig för är att Vita är mycket större är Prim. Hon var även större än sin "kvarblivna" syster..
Är detta normalt?
Min första tanke var att Vita har blivit dräktig (ja hon är stor.) då de även har hanar hos uppfödaren. Hur ser man det? Kan hon bara vara "fet"?
kramar och hälsningar från en virrig råttmamma…
En bild skulle ju hjälpa ;)
Jag ska verkligen försöka få en bild när de klättrar på gallret båda två :) Då ser man en tydlig skillnad på mage och mage..
Har inte lyckats med bilden men börjar bli mer och mer säker på dräktighet.. Hon beter sig väldigt annorlunda. Äter väääldigt mycket mer, blivit mer stillsam och har börjat bitas när man kommer nära i buren. Hoppas givetvis fortfarande på det "bästa" men samtidigt vore det skönt att veta varför hon börjar bete sig. :(
Mina pappa säger: Att hon lekt med en av sina råttbröder under strän uppsikt just för att undvika olyckor.
Hälsningar Jenna och Markku.
#4 Då vet ni i varje fall tills nästa gång att det inte är en bra ide 
#4 ja :) hoppas bara de inte hunnit göra något mer. Det kan gå fort :) Jag misstänker dock att hon är dräktig.
Räcker ju med ett par sekunder ibland, de parar sig ju bara 2-3 sekunder åt gången, lätt att missa.
Kommer bild snart? :)
Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 
Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina
#8 jag försöker :) men just nu är läget lite kritiskt då vi inte får ta i Vita över huvud taget inne i buren. Så min enda chans är om de sitter på gallret samtidigt… Lättare sagt än gjort ;)
Fixas det någon bild?
har det hänt något.. Har hon blivit snällare?
#10 Jag tror inte bild kommer vara nödvändigt. Misstankarna om dräktighet svalnar dag för dag nu då det gått såpass lång tid :) tur är väl det! Snällare och snällare.. Jo då. Det är upp och ner. Ibland går det bra och ibland biter hon :) vi tar det dag för dag.
Okej! Det är ju tur att det inte hände något!