Bur för två flockar
Finns de någon bra bur man kan ha 5 st råttor i en del o 5 i den andra typ hon o hanflock. Som inte kostar mer än 2000, gärna sen att man kan använda hela buren till en flock?
:)

Furet Tower
You can't spell Bitchy without Itchy
Vad kostar den?

ca 2000 på http://www.zooplus.dk
Eller såär det bara att köpa en begagnad :) Går på 500-1500, beroende på kvalitet
Eller så kan man bygga en egen så får man preciiiiis det man vill ha :D fast kan ju bli lite dyrare med allt lack och sånt D: kan dock rekommendera Furet Tower, har två och dom är jättebra :) har dock en flock i vardera
Funkar de att dela upp furet tower i två delar? Vill gärna köpa från svensk sida

ja det funkar, det finns på svenska zooplus, men då kostar den dubbelt så mkt tyvärr :(
Finns www.Zooplus.se dock är Furet towern 1000kr dyrare om inte mer
Mvh. Sanne & Djuren
Royal suiten (12 råttor) kostar 1700 ca på zooplus nu :)
Går att dela den i två också.
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.
1700 danskakronor menar du väl #9 ? :)
Mvh. Sanne & Djuren
#9 Jag hittar inte Royal suiten har du länk?@
# 10 : Ingen aning faktiskt, inte varit inne på sidan och kollat, har bara hört från en annan uppfödare att de gått ner mycket i pris från typ 2,2 till 1,7
#11 : http://www.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/kaefige_freigehege/ratte/volieren/125181
http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/rottebur/187011
Dessa är vilka jag hittade nu
Ok tack ändå :)
#12 Troligen i danskakronor… :) Tveksamt att en royal suite skulle gå på endast 1,700 svenska :) typ vad en furet tower kostar om man "har otur" :) Royal sutie brukar ligga på 2000kr (det billigaste som jag sett hittills)
Mvh. Sanne & Djuren
okej Men de blir nog en furet tower för mig då jag såg att den kan ha upp till 17 råttor i :) 8 i varje del.
#15 Enligt mig är Furet towern inte en bra bur.. Otroligt jobbig att städa och inreda. Pga. att den är så bred. Ska själv göra mig av med min… och kanske köpa mig en royal suite.
Mvh. Sanne & Djuren
Vart bor du?
Enligt burräknaren får de plats med 17 st i ft. Hur många anser ni man kan ha i den
Norrbotten / Piteå
Jag hade 5st honor i min, går att ha fler förstås.. men själv ansåg jag att de skulle få lyxen att känna vid att det är en storbur och inte trycka in fler råttor bara för att den rymmer mer.
Mvh. Sanne & Djuren
Okej

jag har 2st furet tower burar, och jag älskar dom, jag har inte haft problem att inreda eller städa, det gäller bara att hitta sitt eget sätt
#16 Jo det känner jag igen , man kan förvisso få in hela överkroppen där men har märkt att nåt så simpelt som att byta/fylla på mat är svårt i mina D: Men så har jag ju ryggproblem också så kanske är lite "extra handikappad" när det gäller sånt 
Och till TS: Jag är inte säker på att det är en jättebra idé att ha honor och hanar i samma bur, även om den är delad, iaf inte i en Furet Tower eftersom en löphona nog inte har några problem att gnaga sig upp/ner till pojkarna…
Ok :( hur många får vara i en jennybur?
Ingen som vet?
# 23: 5 stycken.
Jag har två jenny på varandra, får plats med 5 upp och 4 nere.
Jag har haft honor och hanar i samma FT utan problem. Men jag har också hört om många som har råkat ut för att dom har rymt in till varandra. Det beror nog på hur gnagbenägna dom är.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?