Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 525 ggr
Zolah
0

Toalätt - allergi

Min pojkvän har kvalster allergi, och nu när han bytte underlag till mina små herrar så höll han på dö. Han fick världens astma anfall av den NYA toalätt som han satte i buren, troligen något med dammet skulle jag tro.

Så har ni något förslag på bottenmaterial som vi kan prova? som han kanske inte får en shock av, för som det är nu vågar han inte vid buren pga detta och det får ju hans råtta Dim Sum lida för :/

Fridborg
0

BORRIS! Helt klart! :)

Zolah
0

borris mattorna som dom flesta skaffar?

trodde det var mer för hyllor etc?

Fridborg
0

#2 Nej då, jag tröttnade på att ha bottenmaterial över hela golvet så jag har dem som bottenmaterial. Och besides, om din pojkvän håller på att dö funkar det ju himla bra :) Jag ger mina rivet papper och filtar så de kan boa osv, så det funkar bra

Zolah
0

Men då kan ett annat problem dyka upp för MIG xD han är lite rädd för gegg osv, så en smutsig borris kanske skulle vara för mycket för honom att peta på :) men får fråga honom. dom är rätt OK på att gå på lådan redan så, och kanske byta ut det gamla ströt med toalätt gör det lättare?

Mina gubbar är för slöa för att boa xD saknar damerna jag hade just för deras boende mani ;)

Fridborg
0

#4 Den är bara att rulla ihop och ta in i duschen, eller slänga helt enkelt, de är så billiga att man kan köpa på sig ett helt lager :)

Jag har en metrosexuell herre, han brukar boa och göra det skönt för de andra grabbarna <3

Zakaraa
0

Alspån funberar bra, det dammar inte. Suger dock inte upp men går era råttor på toa så är ju det problemet löst :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

darkness
0

jag brukar lägga tidningspapper underst sen BORRIS mattor :3 fast mina letar fram tidningspappret och tar sönder det -.-

annars funkar borrismattorna bra (: bara jobbigt att göra ren dem när det börjar bli kallt ute så man inte kan tvätta dem med högtryckstvätten, men de funkar ju i duschen eller badkar  :)

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Chese
0

man kan ju använda misshandlar om man vill?

zickan
0

Jag har också jätte problem med toalette och märkt att mina råttor nyst mer av det. Har ännu en säck stl trö kvar. Efter den så vet jag inte vad jag ska hitta på. Testade en säck toalette till kanin, råttor och möss. Men jag kan inte vara hemma utan att hålla korsdrag. Kan inte andas, kliar i ögon och näsa.

Sitter i samma dilemma. Har borismattor i voljärerna. Men i småburarna och till bebisburarna så föredrar jag strö av någon form. Blir nog al/asp spån igen om jag inte kan få tag på mer stl strö eller hampa/lättströ.

Jag har runt 40 borismattor. Byter varannan till var tredje dag. Tar ca 10 min att byta ut i en bur och torka av lite snabbt. Slänga ned i en ikea kasse som står på balkongen till tvätt dagen

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
1

#8 förstår inte den meningen för fem öre. Vad menar du?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.