Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 564 ggr
strasstass
0

Drömråttan

Jag V I L L så gärna ha en blue eller dove self rex dumbo!! Glad En pojke, mjuk och go och lugn och fin…så skulle min drömråtta se ut och vara.

Har ni någon färgvariant/teckning hårlag/öron eller nåt annat i utreende, högst upp på önskelistan? Bortsett från ett bra temperament för det är ju alltid viktigast… Flört

vevve89
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blue hooded eller en helfärgad Blue, hona, slät päls och toppörad och otroligt bra temprament.

Har redan haft min drömråtta men vill ha en råtta i den färgen igen.. Hon var Blue hooded med ett drömpersonlighet, snäll, kelig, min lilla bäbis! Snäll mot allt och alla men var helst hos mig. Skulle inte göra en fluga förnär! Följde gärna med på promenad sittandes på axeln! (gjorde hennes syster också men hon var mkt mer vild inne och utforskade hellre än att gosa)

Hade henne 2005-2006 (om jag minns rätt) så hon blev inte gammal.

Thilda (klickade med henne så fort jag såg henne, kärlek vid första ögonkastet?)

Har tyvärr inga bra bilder på henne. =/

MoaL
0

Jag älskar variegated, helst med bläs, och särskilt i färgen svart. ^^ En annan teckning jag tycker är snygg är downunder.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

vevve89
0

Juste Thilsa va nog mer capped än hooded förresten kom ja på, va så länge sedan jag hade henne och hon hade ju inte randen ner för ryggen! ;D My bad, iaf älskar blå rådisar!

#2 Varigated är fina!

Fjordell
0

Mina drömmar skiftar lite hela tiden… Förr ville jag inget hellre än att ha en blue rex dumbo… Och nu har jag det :) Nu är min dröm att ha en burmese och en sable burmese, gärna riktigt fina dumbos.

strasstass
0

Kul att man tycker så olika Glad #4 vad menas med sable?

Lamina
0

#3 Nej, hon måste ha varit barebacked. Fin ser hon iaf ut att ha varit.

Jag har redan några av mina favoriter. Blue, PEW och Agouti. Skulle bra gärna vilja ha Svartögd Siames också, och en Burmes, eller en rexad Fawn. Bra varigated, patched, masked och Ambk med bläs är drömteckningarna. Men den absoluta drömråttan ska vara precis som min älskade Kolgrim som jag tyvärr fick omplacera p.g.a. allergi (mot hanråttor). Han var/är en riktigt snygg Agouti Dumbo Rex, och helt och hållet underbar på alla sätt. Jag kommer nog aldrig hitta en råtta lika fin och go som han. Men jag drömmer ändå om att återigen får äga en Agouti Dumbo Rex råtta.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

vevve89
0

#6 heh ok, jag är inte bra på speciellt mkt teckningar eller färger, vet färgen jag är otroligt förälskad i iaf! ;D haha

[1UpShroomish]
0

Min drömråtta är en english blue rex med vit bläs, Rrrrrrrr :)

dyoxide
1

Min drömråtta är nog lilla Hallonpaj vi fick härifrån på en omplacering, jättesöt liten dumbo siamese flicka och ett temperament/personlighet att dö för … SÅ SÖT är hon! Och så himla snäll, slickar alltid på fingrarna, pussar på en och gosar :) kan ligga och knastra och ploppa jättelänge och bara gosa… <3

ceccie
0

Blue bläsad americanberkshire är en dröm råtta

Grodan
0

Jag såg min drömråtta (till utseendet) en gång. Det är nog 12 år sedan nu. Det var en slät Graphite hona…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Emma--]
0

Min favorit är nog agouti. Och det i kombination med lite allt möjligt. Bara helt vanlig agouti, agouti hooded, agouti ambk. :P Och allra helst i kombination med rexat ;P Men har fler drömråttor också. Men gillar verkligen agouti :)