Favoritfärg/teckning/typ
Vilken är din favoritfärg/teckning/typ?
Om du skulle få "pussla ihop" en drömråtta baserat enbart på utseende (vi förutsätter att den har toppenmentalitet) hur skulle den se ut?
≧◔◡◔≦

Otecknad silver fawn. :)
Hmm… känns lite fel att säge min favoritfärg när jag inte har den… men men… :) Jag älskar opalfärgade och blue agouti… Och en vacker dag ska jag få fram dom!!!
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

En slät blue bläsad variegated, hane, 800 g muskler, gaaah vad snyggt det skulle vara!

En mink dumbo rex, eller beige släthårig toppörad
Har den första men inte den andra
Oj vad svårt.
en Stor toppörad chocolate variegated rex hane <3
eller en slät toppörad Caramel - dvs chocolatebaserad beige. Jag älskar dem. beige överhuvudtaget är fint.
Siamese chocolate point är också en favorit.
Eller varför inte en slät toppörad Self black! Fast de finns ju inte här och vad jag förstått knappt någonannanstans heller men en sån måste vara jättesnygg
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
hmm.. en silver fawn hooded dumbo rex:) eller en silver fawn dumbo otecknad.
En vackert typad och välväxt self black hona eller hane ligger nog på topp än så länge.. Även om det finns flera vackra varianter som jag inte skulle säga nej till om kemin mellan mig och råttorna gick ihop! Allt ska vara toppörat, och gärna rex.
s-ba är den jag fastnat mest för, trots att jag aldrig sett en sån och som Bellona skriver att de troligen inte ens finns här.

Jag skulle vilja ha en blue burmese :)
Annars tycker jag väldigt mkt om färgen blue agouti, siameser är också en stor favorit. Toppörade och släta är vackrast, även om dumbo och rexar är väldigt charmiga.

Dumbo är en stor favorit, siames är fint tycker jag
Kul med så olika smak, har själv blivit totalfrälst i ambk m. bläs.
ljusa agoutivarianter är vackert också, gärna rexade då.
Eller som tidigare nämnt slät, self black <3
Fast rent utseendemässigt är nakna dumbos bland dom vackraste varelser som finns, synd bara att dom inte kan leva ett hälsosamt liv.
≧◔◡◔≦
En helt vanlig slät, toppörad blue, utan tecken.
Jag är inte förtjust i långa smala nosar och kroppar utan råttan ska vara grov och kompakt, om det är en bra beskrivning
Som min underbara Bols Blue!
(han väger strax över 850g och är den grova typen av råtta).
(Lånas gärna ut i avel om någon är intresserad
)