Råttor iFokus

Råttor

Etikettminneslunden
Läst 729 ggr
Mitchika
1

Det är inte sant...!

Jag vill inte tro att det är sant!!!

När jag öppnade buren till killarna för några minuter sen och skulle fylla på deras matskål så såg jag inte Dryad… jag såg bara Rosco och jag tittade över hela buren och sen blev mitt hjärta till is!!

Jag började gräva i pelletsen på botten och strax hittade jag honom… alldeles kall… Rosco hade begravt sin bror… men jag kan inte sluta gråta… jag är helt knäckt!!

Han var så pigg tidigare idag, jag klappade om honom och han verkade så glad, som att allt var som vanligt…

Inte Dryad, inte min lilla dumbokille…!!! Han var så speciell!! Visst, han var rätt gammal, men… GråterGråterGråter

Jag kan inte sluta gråta… jag har hållt honom i famnen, strykt honom och pussat på honom, men en del av mig vill inte tro att det är sant!! Att det bara är en ond dröm, att jag har inbillat mig… och stackars Rosco som är ensam kvar!!

Varför han!? Varför nu!? GråterGråterGråterGråterGråter

Jag måste ta upp och gosa sönder Rosco nu… det här kan inte vara sant…!!! GråterGråter

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

[Sara FE]
1

Beklagar sorgen. :(

Calypso & Nike
1

Beklagar sorgen :(

Behandla andra som du själv vill bli behandlad

Erika89
0

Beklagar sorgen :( 
Vila i frid lilla killen..

Fridborg
0

Kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas. Detta har inte hänt mig och jag hoppas att det aldrig gör det. Beklagar verkligen sorgen, må lille vännen vila i frid <3

:holmgreen:
0

Beklagar :(

Styrkekramar till dig!

Zolah
0

- kramas -

Dock måste jag gratulera dig på ett sätt, du har fått nånting som verkar vara en snabb och naturlig död? för du sa att han var gammal eller hur? Då fick han ju somna in på ett bekant och fint ställe, där han var trygg :)

Hoppas du mår bättre snart - kramar igen -

[Emma--]
0

Beklagar :(

Fjordell
0

Beklagar… :( men som Zolah säger, var tacksam för att han fick somna in naurligt, utan stress. Han har det bra nu :)

Mitchika
0

Tack för ert stöd, allihopa.. det värsta med chocken har lagt sig och trots att jag fortfarande gråter så är jag mycket lugnare.

Jag trodde inte jag sett några tecken alls, men jag minns att min bästis kommenterade för några dagar sen att Dryad magrat lite. Inte mycket så att det direkt syntes, men det kändes lite då man höll honom..

Dryad var två och ett halvt år gammal och mådde jättebra kvällen innan.. När jag hittade honom så låg han stilla på sidan under all pellets och såg nästan ut att sova bara. Jag vet inte om Rosco kan ha flyttat Dryad när han begravde honom och vill helst inte tänka på det.. GråterGråter

#6 & #8 Jag antar att det är en liten tröst, som ni säger.. Det slapp bli en stressfull resa och spruta hos veterinären och det är jag oerhört tacksam över, då det inte var länge sen Chanks fick somna in hos veterinären på grund av sina bakben…

När det har gått lite tid kommer jag nog vara glad över det.. men just nu är det svårt när tårarna bara rinner och jag fortfarande vill tro att det var en mardröm… Gråter

Och hur ska jag göra med Rosco…?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

mikeiko
0

beklagar :(

Elinisa
0

Så tråkigt att du förlorat din råttkompis. :-(

Det är nog som du säger; att när det gått lite tid& värsta sorgen lagt sej kommer du kunna känna mer frid över att han fick dö hemma i lugn& ro tillsammans med sin kompis.

Du kommer kunna tänka tillbaka på tiden ni hade tillsammans, -inte bara med sorg över att han är borta, utan med glädje& tacksamhet.

Två och ett halvt år är trotsallt ganska hög ålder för en tamråtta. Inte för att det gör förlusten mindre då.

Styrkekram.