Ny råtta
Efter att jag fick avliva min ena råtta så blev min lilla nakenfis ensam. Vi skaffade en kompis till honom i tisdags. Jag trodde att han skulle bli överlycklig men han blev inte så glad. Dem sover tillsammans ibland, men när dem är vakna så vill nakenfisen inte se honom. Men detta är väl normalt i början? Att dem bråkar.
När jag rastar dem så jagar han den nya råttan (Elvis) tills han blir av med honom. Kan detta vara som dem leker?
Dessutom så Elvis väldigt rädd för mig och min sambo, ska vi ta ut honom ändå eller ska vi låta honom komma till oss? Någonting man kan göra för att han ska känna sig trygg hos oss? När man håller honom så skakar han ibland och försöker komma undan.

Ja lite bråk i början är inte ovanligt. Det går förhoppningsvis över rätt fort.
Och tvångskela med er nya råtta. Det är det bästa så lär han sig att ni inte är farliga.
Ha honom med dig runt där ni bor, typ när du diskar etc. Antingen på axeln eller i en halsväska.

är "nakenfisen" en nakenråtta?? 
Ja, han är jättesöt. Har ingen bild på honom nu, bara på mobilen men jag sk aförsöka sätta in en bild senare. Är inte den mest tekniska. Det enda jag har märkt som är konstigt är att så länge dem är i buren tillsammans så funkar det rätt bra. Lite bråk men inget allvarligt, men tar jag ut dem tillsammans så funkar det inte. Det e jättejobbigt. Men det blir nog bra.
Visste inte ens att det fanns nakenfisar innan…