Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 541 ggr
ratmamman
0

Bråk...

Mina råttpojkar bråkar lite, precis som alla andra syskon, antar jag. Men: de bråkar mer när jag sätter in en av dem efter att han har varit ute. Jag tar bara ut dem en och en än så länge (haft dem några veckor). Har de "saknat den andra" eller är det nån slags avundsjuka?? Bara en liten undran…Obs: de har inte skadat varann eller så.

Ninja
0

Hur gamla är dom?

ratmamman
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1:De är bara ca 2månader….

Ninja
0

Är du säker på att det är bråk då? kanske bara är bus? :)

Daydreams
0

Mina brukar vilja lukta igenom den som varit ute ordentligt efteråt, och då kan det lätt bli lite bus samtidigt. Det är nog det de gör. Jag skulle säga att det är helt normalt

ratmamman
0

Ok, tack för svaren!  Blev lite orolig häromdagen, för jag hittade en liten sårskorpa på "Superman", i nacken. Och det är han som brukar "skrika" när de busar/bråkar…Ledsen

Daydreams
0

hmm, när det blir sår tycker jag det är lite värre. Du kanske ska ha dem ute tillsammans istället? Så kanske du undviker bråk/våldsam lek…

lolaisdenied
0

jag brukar ha råttorna ute samtidigt, annars blir de svartsjuka och ger sig på den som precis varit ute…:P

Bellona
0

usch vad tråkigt att det ska vara så där vanligt med småtjafs bland så många råttor :( jag är så lycklig nu för att min tidigare muppiga nyblivna alfahona äntligen lugnat ner sig. i 3+års tid har jag inte haft ett enda tjafs i min tjejflock pga toppenråttor men när den förra alfahonan dog spårade den nyblivna ur men nu är det äntligen lugnt och trevligt utan trams igen. så ska råttor vara. jag drömmer om en dag där såna där instabila råttor inte är vanliga. jag hoppas dina lugnar ner sig och skärper sig också. bara en tanke från min sida är att det inte är några särskilt stabila råttor som tjafsar när de varit ifrån varandra för att de samlat på sig andra lukter osv.

ratmamman
0

Jag hade dem ute tillsammans igår…det gick bra. Så jag får kanske fortsätta med det…Glad