Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 768 ggr
regskylt
0

S**AN!!!

Hade några bebisar ute i soffan och maken öppnade stora buren och släppte ut Alex (hona). Mina bebisar är nu 4 veckor idag och jag hade hanar ute. Tänker inte så mycket mer på det fören jag i ögonvrån ser hur Alex har ställt upp sig för en hanbebis som flyger på henne och ja.. Ja..

Är hanbebisar könsmogna vid 4 veckors ålder? Är hans ens stor nog i stolek för att nå för att para sig med en 379 grams hona?

Alex som är mitt i medicinering för sitt stressrossel och allt..

Gråter

regskylt
0

Givetvis så löper Alex just idag..

Aztrya
0

Tror inte dom blir det förrens vid 5 veckor väl?

silverorm
0

Ja..har du otur kan det bli nåt utav det..beror lite på hur storväxta ungarna är? Därför brukar man sära på kullen från mamman när de är mellan 4 1/2-5v ålder, beroende lite på kullstorleken och hur utvecklade ungarna är.

Therese.G
0

Råttor blir könsmogna vid 5 veckors ålder.

- Therese

regskylt
0

Hoppas verkligen att han inte var mogen och/eller nådde upp. Det här får ju inte hända…
Ska om några dagar sära på bebisarna. Hanarna har inte varit intresserade av att "para" sig med de andra bebisarna som min förra kull gjorde, då särade jag på dem ganska så tidigt, men nu hade jag tänkt vänta tills de var lite äldre denna gången.

hus-musen
0

Han kan ju vara könsmogen, det är inga problem för en sån liten pojk att para en vuxen hona. Pojkarna brukar ju dock vara lite segare och inte bli könsmogna förrän 4½-5 veckor så med lite tur så var det bara ett "prov" från honom. :)

Qui dormit, non peccat

regskylt
0

#6 ja jag hoppas verkligen att han bara testade! Vet inte vad jag ska ta mig till om Alex får ungar. hon är bra avelsmaterial i temprament, men jag har ingen känd bakgrund på henne, dock är hon inte från grossist men jag vet inte om hennes uppfödare hade bra föräldrardjur. Sen så har hon stressrossel (fast jag säger glad-rossel då hon rosslar när hon är glad och inte stressad :P) och medicineras för det.
Sen så är ju pojken grossist-material från sina föräldrar och har syskon som är Fuzz.

Aj aj aj, det här kommer inte att sluta bra om det blir ungar. Säkert fina i tempramentet, men hälsan en katastrof Gråter

Var för övrigt utrbrytarkungen Ukulele som är skyldig…