Dumbo uppfödare?
Undrade bara om ni vet någon som föder upp speciellt Dumbo råttor? helst inte nakna eller dubberex men slät och rex går bra :) gärna i närheten utav stockholm ^^
Titta i listan med uppfödare, vet att det finns en i sthlm som har släta och rex dumbo :)
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#1 vad är det för lista? :O
Här är den :)
/Karin
Katoz var den jag tänkte på, fraktade två av hennes ungar från sthlm till gbg i söndags och de var jättetama och fina! Den ena sov gärna på magen/i handen och den andra satt snällt på axeln och myste under håret.
/Karin
nawwwww……. tack så mycket för hjälpen ^^
jag har också en katoz-unge hemma från x-kullen, gulligare och mysigare får man leta efter :D
Min blogg: fiiiyah.blogg.se
Här bor jag: stallstenvik.blogg.se
#5 Har Lovisa slutat föda upp?
#6 Samma kull som jag fraktade ungar från! Jag tjuvkikade på stamtavlan (fast eftersom jag inte håller på med råttor fattade jag ingenting, mer än att det var X-kullen
)
/Karin
Katoz som alla säger är jätte duktig.
Jag kommer ha en kull med dumbo i höst/vinter 
// Lise
When nothing goes right, go left!
#7 jag vet inte :/ tror inte det, men hon svar inte på mina meijl varken på FB eller hotmail :/ hon har ju en utav ungarna som jag födde upp ^^
#9 åå säg till när dom kommer! vad är det för föräldrar hur ser dom ut?
#10 Hm, hon kanske bara är bortrest eller nåt. Har ju bara en råtta från henne, men om alla är så mysiga som mitt troll så är det ju någon man vill köpa från igen.
#11 jag har två stycken från henne och dom är helt otroliga, Soya är jätte smart och vill inte vara ensam utan ska alltid vara med mig xD Timjan är min lilla söta tant, otroligt mysig och ska också alltid vara med mig, hon är lite kurigare än vad Soya är ^^ Sen så parade jag ju Soya med en utav hennes råtthane Garry, otroligt mysig kille alltså xD och där fick jag fyra helt underbara söt nosar. On Och Off såldes, ena till Lovisa och den andra till :Holmgreen: här på RIF, Miffo och Udda fick stanna här och det ångarar jag inte för fem öre xD kan jag få se bild på din lilla sötnos?
Här är mina fyra ^
Mamman är Prinsessan på ärten från Verra och pappan är Question från Katoz.
Ärtan är siamese ag point dumbo, slät. Question är russian blue dumbo, velveeten. I kullen kommer det bli siameser, russian blue, russian blue agouti, velveeten och dumbo 
// Lise
#12 Gary är väl Vera´s pappa, tror vi kom fram till det i en av dina andra trådar
. Vera är iaf orädd, framåt, full i sjutton och väldigt människokär. Hon brukar ligga precis som en hund, med utsträckta tassar, bredvid mig i soffan när jag sitter där. Oerhört social, pigg och rolig råtta, jag hoppas att hon hänger med läääänge. Här kommer en bild
#14 ja juste ^^ ååh hon låter precis som min Soya :)
#15 Tycker att de påminner om varandra i utseendet- de var väl släkt på nåt sätt vill jag minnas…
Snokade rätt på tråden, Vera och Soya har samma mamma, så de är halvsystrar
#16 ja juste så var det ju ^^ och sen så är Miffo, Udda och Vera också halv syskon, dom har samma pappa xD
#17 Ja just det
Ungarna var ju himla söta! Men Timjan och Vera är inte släkt..?
#17 jo det är dom, Soya och Timjan är ju systrar ^^
#19 haha naww vilket tötnos ^^ lilla On är hon fortfarande "on"?
#20 Ah, ok, de var dock lite mer olika i utseendet
Så Vera är både halvsyster och moster åt Soyas ungar?
#21 ja dom ser mer olika ut ^^ ja precis :P men när jag hämtade Soya och Timjan, fanns det bara tre stycken Black Self råttor, två tjejer och en hane, dom andra var Havana Hasky Roan eller Hasky Roan :) det skulle vara kul och träffa Vera någon gång :D
#22 Moster Vera
. Jag har för mig att det bara var Vera kvar till salu i den kullen, minns inte riktigt hur syskonen såg ut. Älskar hur som helst hennes vita gosiga mage, och att hon är så bus-pigg
. Ja, det vore kul med en liten släktträff vid tillfälle
Tass
Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 
Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina
# 13
ÅH, låter precis som mina drömråttor!!
Skulle vilja ha en siames dumbo och en blue dumbo, mina drömmisar!
Men har nyligen fått hem två små råttisar och så länge de lever blir det nog inte fler…resten av familjen ska ju också tycka till.. ;)
#25 Hehe ja jag ser fram emot den kullen 
// Lise
Men va fan…..Åh….jag kommer ju att dö en smula….hoppas de blir toppörade och typ bruna hela bunten…grrrr…;)
Nä men skämt o sido…längtar efter att få se bilder, men hoppas att de inte blir riiiktigt så underbara som jag tänker i huvudet ;)
Haha alla kommer bli dumbo iallafall 
// Lise
#23 haha japp xD ja det skulle vara super kul :D bor du i närheten utav stockholm eller?
#26 förstår att du längtar :D det gör jag med ^^ vad söta dom kommer bli :) jag vart jätte chokad (stavning) när mina små pluttar kom, jag visste att det skulle bli någon Black Self eller Silver Black, och det hade jag ju rätt i, jag fick en Black Self eubk och en silver black eubk. Jag var hundra procent säker på att jag skulle få hoodade råttor eftersom att pappan var hoodad, och sen var jag säker på att jag skulle på någon Chocolate, efter som Soyas mamma var Choclatde och Gary var Choclatde hooaded, men ne inte då jag fick en Silver mink eubk och en champange eubk xD
#29 Jo så är det ju, det dyker inte alltid upp det man tror det ska göra! 
// Lise
#30 haha ne, men eftersom att Hooaded är så himla dominat så var jag sjukt förvånad :P
#31 Förstår det 
// Lise
#32 haha japp xD har du parat dina råttor eller ska du?
#29 En "råttnick" hade ju varit kul om vädret tillät (Ja, jag bor i Sthlm). Bäst att ses på neutral mark, så det inte blir ratfight
Vi kan höras vidare om släktträff via PM
#33 Jag kommer göra det under hösten/vintern någon gång 
// Lise
#34 ja gärna x) jag bor utanför stockholm det heter Nykvarn :) i närheten utav södetälje ^^ vad har du för andra råttor?
#33 okej :)
#36 Pm´ar dig!
#37 okej xD
Måste bara fråga, vem Lovisa pratar ni om? Jag som är nyfiken och undrar om det är samma Lovisa jag tänker på :)) Sen är det ju kul att ni är nöjda med era små X :)
Katoz
#39 hon heter Lovisa Bard :) är det samma?
#40 kan inte efternamnet, bara förnamn och nick på reptil sidan. men är denne lovisa samma mass avlare som föder upp både möss som råttor till foder och sällskap nere i skåne?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Japp då är det samma. Har 2 godingar hemma från henne, födda i maj :)
Katoz
ÅÅH SÅ KUL! mina två är födda den 8 april 2011 :D kan jag få se bilder? vad heter deras mamma och pappa? :)
#42+43 Då är vi alltså 3 personer här som har ungar ur (minst?) 3 kullar från denna uppfödare, som är väldigt nöjda med dessa ungar? Vore roligt att hålla oss uppdaterade om hur ungarna utvecklas (temperament och hälsa)- hittills är jag som sagt supernöjd med Vera.
#41 nä Zickan, inte samma. Den här Lovisa bor i stockholm :)
Katoz
#44 Ja det borde vi! :D Jag är super nöjd med mina fina söta pruttar :P Alla är helt underbara x)