Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 591 ggr
Anvariel
1

Putsar med tänderna

Tjosan hejsa,

Har märkt en rolig grej med speciellt en av mina pojkar. Mina råttor har alltid putsat mig och stått i, men denna grabben tar ibland i med tänderna! :) Alltså, han BITS inte, utan han liksom "nibblar" på huden med tänderna sådär som de gör på varandra. Hundar gör ju likadana om de blir lite till sig och verkligen tycker om personen de slickar, så jag tar det som ett gott tecken även för råttor. Jag bara undrar hur vanligt det är. Jag har ju inte haft SÅ många råttor så jag kan liksom inte säga.

DuBetMig
0

Har också någon som kan göra så ibland, men har inte lagt sån stor vikt på det eller tänkt på vem av dom det är haha x)

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

pellepojken
0

Jag har några av mina killar som puttsar framförallt fingrarna. Känns jäkligt skönt. Men jag måste puttsa tillbaka som tack. Har en gammelgubbe som sen han var liten fullkomligt älskar att puttsa naglarna. Han biter inte sönder dom utan det ska bara finslipas.

chelona
3

Mina brukar putsa mina strumpor. Tydligen är de för noppiga. xD

💣

hus-musen
0

Alla mina putsar mig, med tunga och tänder. Synnerligen mitt hår är roligt att putsa Tungan ute

Qui dormit, non peccat

Calypso & Nike
1

Jag har 2 st töser som gillar att putsa mitt hår. Hänger det en hårtest inne i buren, är en av dem där snabbt och hugger tag i mitt hår och börjar putsa :)

Behandla andra som du själv vill bli behandlad

Anvariel
0

Hihi, kul att höra att det inte är bara mina pojkar som putsar med tänderna. :) Åh, de mysiga små liven.

GeishaoChick
0

Om jag har lös hud på mina händer (efter rivmärken) brukar Millan "norpa" på mig :3

Lancia
1

Jaa, med-tänderna-puts är myyysigt! En av mina är så tokig i det att vi kallar honom epilatorn. :>