Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 731 ggr
[Emma--]
0

Omplacering råtthane

födelsedatum oktober 2010. Den 19 om jag minns rätt, men runt slutet i alla fall. färg, teckning o hårlag black irish rex kön hane kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) minns ej faderns namn, födelsedatum, vikt. Vlad, vet ej. (från sockerråttans svenska bärbuskkullen) moderns namn, födelsedatum, vikt casca, vet ej. (från norrskenets råttor) syfte med parningen el om det är omplacering, anledning omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc Anledning att jag kollar runt efter ett hem åt Rufus är att jag inte kommer att skaffa fler hanar och hans bror är sjuk (rosslar) och blir ej helt frisk av medicin och kommer alltså somna in om ett tag och Rufus trivs inte särskilt bra med dom andra i flocken och jag har redan innan funderat på att sära på flocken av den anledningen. rufus har annars funkat bra i flock, och har varit med om flera introduceringar utan större problem. Enda "negativa" jag sett är att han håller fast med tänderna i ett försök att hålla fast den nya för att lukta. Han är världens goaste råtta, och putsar handen så fort man stoppar in den i buren. En riktig mysgubbe. Han är överviktig helt klart och det vore super om han hamnar i ett hem där han kan vara ute flera timmar så att han kanske motionerar mer än vad som är möjligt här :) För han har pinsamt nog blivit en riktig tjockis och det är såklart mitt fel som inte lyckats fixa det. Så jag söker någon som kanske tänkt starta en ny flock eller som vill pröva få in honom i sin flock. Annars får jag väl pröva hålla honom med siameserna ändå men en av siameserna är på honom dagligen och tjaffsar. pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb Ej reggad. Hemmet är det viktiga. ort där råttan/råttorna finns Luleå. telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) Drawn_to_black@hotmail.com Om annonsen ska vara låst eller ej Ej låst. Ska fixa bild :)

[Emma--]
0
loiiizz
0

Gud vad synd att du fanns i luleå!Rynkar på näsan
Lite långt att åka, synd nog! Lycka till!

[Emma--]
0

#2 jo det var ju en bit. Såg just din tråd, hoppas du hittar en hane :)

loiiizz
0

#3 jo det hoppas jag med! Glad

[Emma--]
0

Tänkte förresten fel på mamman haha. Hade rufus halvbror spike i tankarna. Rufus mamma kommer från sockerråttans metallkull :P

[Emma--]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rufus

[Emma--]
0

Rufus är den som smälter ut i soffan :P

[Emma--]
0

R

Fjordell
0

Ååh, vilken myshög! Kyss

[Emma--]
0

#9 Japp! :)

Elinisa
0

Putteliputt för mysgubben Rufus!!

Jag har haft glädjen att  träffa honom vid flertalet tillfällen! Han är om möjligt ännu gosigare& finare i verkligheten än på bilderna!

Hade det inte varit för att min hanflock är allmänt dysfunktionell& instabil så hade söta Rufus så gärna fått flytta hem till mej!

[Emma--]
0

#11 hade varit toppen om det hade gått. Där borde han ju kunnat motionera ordentligt också haha :)