Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 516 ggr
mockingjay
0

Råttbur!

Jag har nu bestämt mig för att skaffa 2 eller 3 råttor.

Eftersom det isåfall blir första gången skulle jag gärna vilja ha tips om bra/dåliga burar.

Jag vill ju såklart att de ska ha det bra och kunna röra sig mycket och vill därför gärna ha en stor bur :)

Länka gärna!

Charlott_
0

Jag hittade min stora bur på blocket. Den rymmer upp till 8 råttor enligt burräknaren!
Fågelburar är bra, eftersom en del är höga, och breda. Kolla blocket! ;)

Zolah
0

zooplus.com är också bra att kolla på

vad du bör undvika är :

krumelur burar - händer att råttor som är i burar för fåglar fastnat i 'dekorations krumelurerna'.

Aquarium - aquarium kan vara trevligt men det finns några ' men' , dom är för korta för att låta ens råttor få klättra runt. om man inte bygger ut den till en större bur, så dom kan klättra uppåt. Sedan måste man ha bra ventilations system, om man har glastak så kan ammoniak stanna kvar i buren och göra det jobbigt för råttornas lungor.

Det är vad jag kan tipsa, men använd gärna burräknaren på ratpower :)

kom ihåg också att inte ha för stort galleravstånd då små bäbisar kan klättra ut , och man vil inte ha småbäsar ute utan uppsikt :)

mockingjay
0

#1 Jag har kollat lite på blocket och sett lite burar som kan tänkas passa mig :) Tack så mycket för tipsen!

#2 Tack för tipset om krumelur- och aquariumburar, ska hålla mig borta från de. Har vart inne på burräknaren och tycker att den är väldigt användbar :)

Tack!