Ny Rådis!
Nu har jag fått hem min andra rådis och har påbörjat ihopsläppningen, än så länge har jag inte kommit längrä än att ställa burarna brevid varandra och lägga filtar med den andras doft i burarna. men när Burarna står brevid varandra så fnyser Alice är det för att hon skyddar sitt revir eller är hon faktist aggressiv mot Astrid?? kan jag byta burar på dem osv även om hon har detta beteende eller ska jag vänta??
Mina första rådisar så är ju osäker. har läst all information i Vanliga råttfrågor. speciellt läst på om introducering.
Skulle vara jätte bra att få lite hjälp ^^
När båda råttor är i var sin bur är de i sina revir. Det kan gå lättare om du lägger de på en neutral plats, tex på sängen eller soffan med en matskål i mitten, då brukar det gå mycket lättare :) Tipsen i artiklarna är mest till för svåra introduceringar. Om de gruffas så låt de göra det så länge det inte är på liv och död :)
Okej men följer stegen lite lätt för säkerhetskull ^^ Den minsta (och äldsta) verkar kunna vara en liten satmara ^^
Saken är att hon kommer satmara ännu mer så länge som hon sitter i sin egen bur. Om du lägger båda på neutral mark kan hon inte vara lika kaxig längre ;) Då har hon inget att beskydda, kan slappna av och koncentrera sig på den nya istället.
Okej :) Tack jag ska prova :)
Om de börjar bråka riktigt ordentligt, sära de inte med händerna, ha en bok du kan stoppa emellan dom! :) Lycka till! :D
Tog med dem ut på en skogspromenad och satte dem på ett bord i spåret och nu några timmar efter ligger de och myser ihop i satmarans bur ^^ har inte haft några problem ^^
Härligt!
Händer det att en hona "lägger upp sig" för parning för en annan hona?? :S Hon började göra det nyss. Särade på dem för säkerhetsskull.
Dom gör det alltid,vet inte varför dock.
Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 
Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina
Okej men jag är endå osäker borde en 6 veckors hane ha en mycket sunlig pung??(tycker inte denna har det) det är den bästa bilder jag har än så länge.
Ja, pungen bör vara väl synlig vid den åldern. Ingen fara, det där är en hona :)
okej vad skönt :)