Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 865 ggr
Aztrya
0

Road

Jo, visst vill man ju att folk ska acceptera att man har råttor, och helst inte bry sig mer än om man hade hund eller katt med, men… Det är fortfarande liiiite roligt när folk flyttar sig frammåt i bussen när man öppnar buren för att klappa sina råttor. ;)

Zizza
1

Haha ;) förstår inte dem som "avskyr" och äcklar sig av deras svansar.. det är ju sååå mysiga :)

Mvh. Sanne & Djuren

vevve89
1

Jag älskar svansarna<3

När jag åkte till veterinären med min senaste rådis hade jag buren öppen på tunnelbanan och några var så nyfikna att de kom och kollade medan andra typ sprang iväg! ;D

Lamina
0

Hmm… Jag brukar ha motsatt problem. Tycker folk flyttar sig närmare för att kunna se. Eller så kommer dom fram och vill titta. Lite kul att dom finner mina husdjur spännande och inte äckliga. Men jag skulle nästan föredra att dom håller sig borta… Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

dyoxide
3

När jag och mamma hämtade vår omplaceringsråtta på centralen i Stockholm kom hon där med råttan i koppel på axeln, snacka om att många glodde Flört kom fram en barnfamilj för att barnen tjatat ihjäl föräldern om att få klappa den lilla hunden…

[Emma--]
0

Jag tycker det verkar lite blandat. Vissa sätter sig långt ifrån. Vissa som tvingas att sitta nära verkar vilja böja sig så långt åt andra hållet det bara går.
Men sen finns det många fler som är mest nyfikna. Även en som var rädd för råttor erbjöd mig skjuts från djursjukhuset en gång för det var så hemskt väder :P Och inte ens hon kunde låta bli att kika på råttan.

Crapsurraren
1

Hahaha jag börjar alltid skratta när jag kommer med min transportbur och folk nyfiken kollar vad jag har för "katt" därinne.. När dom inser att det inte är en katt utan en råtta så får dom världens roligaste miner alltså.. En blandning av förfäran och nyfikenhet och spelad entusiasm när dom märker att jag märkt deras reaktion.

And that makes me giggle xD

//Ellie

http://crapsurraren.blogg.se/

zickan
4

Så många som tror tamråttor är som vildråttor. Bitande och fulla med ohyra/sjukdomar. Samt svansen som är äklig.

Jag får rätt blandade känslor av folk när jag åker. En del är nyfikna och frågar, en del blänger äcklad på mig och undviker att komma nära.
Men jag har lite problem med alla som kastar sig över mina hundar när jag reser, så jag har för vana att fräsa rätt bra om de kommer för nära eller prata lite dämpad med irriterad röst.

Roligast var när jag hämtade en helt tom och rengjord fågelbur vid ena sidan i sthlm och skulle åt andra sidan. Folk ställde sig på tå, vinklade och verkligen glodde in i den tomma buren. Till slut kom en kille fram och frågade vad jag transporterade. Kunde inte låta bli och dumma mig tillbaka. Det var verkligen en tom bur med tomt hus i. Så jag svara att jag transporterade luft.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Aztrya
2

#7: Jag och en vän skulle släpa hem en stor jävla gnagarbur, tom, genom nordstan. Pga att det var så många som stirrade och försökte se vad vi hade i, så var det nästan att jag ställde ner den och skrek "Vart är råttorna!" ;)

dyoxide
0

#7 Hahahaha klockrent svar!!

När vi sen skulle åka hem på tåget med lilla Hallonpaj satt vi vid ett sånt 4-säte, och hon som satt brevid mamma ville gosa och prata med råttan jättemycket och tyckte hon var alldeles bedårande Glad Hon ville t om följa med och hämta vatten till henne… Sen när hon gått av kom det på ett par som hade två råttor med sig Skrattande

deeremf
1

Kommer ihåg när jag skulle resa hem med råttorna så satt jag och väntade på bussen, brukar då öppna locket så de kan titta ut lite och kanske springa runt på bänken, då får man blandade reaktioner, bästa hitils är två äldre damer.

"OJ är det hamstrar?"

"nej det är råttor"

"jaha men va gulliga de var"

Pétit
0

Älskar det verkligen! Rätt roligt också när man möts vid st och sa hämta råttbäbisar. Alla går förbi och glor på en när man klappar,gosar och betalar och allt.

Jag älskar svansarna!

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

:holmgreen:
0

När jag hämtade en av mina flickor på centralen så sa tjejen jag köpte henne från att bebisen älskade att hänga med i jackan/tröjan. Så när jag åkte hem fick hon mysa med mig innanför min jacka. På sista bussen på v hem var det en tant som såg att jag satt och pratade med något, hon kom fram till mig, satte sig i sätet framför och brjade prata med mig. Typ: "Du har ett litet djur där ser jag" "vad är det för något" blablablaa.. Där satt hon och snackade med mig i 10 minuter om just råttor. Hennes sons flickvä hade haft 5st som tanten hade behövt vara råttvakt åt och då kom hon över sin rått fobi. Osv. Det var en härlig reaktion och vi pratade om råttors rykte osv.

Jag har aldrig varit med om att folk flyttar på sig för att de är rädda, utan de sätter sig närmre av nyfikenhet som en del av er andra säger. :)

Cederin
0

Jag vågar sällan visa mig med mina råttor, tycker bara att det är jobbigt att få blickar. Har mestadels bara varit med om folk som tar avstånd. Tycker det är lite pinsamt.

Medarbetare på Naglar och Hår

darkness
1

Barn kan ha rolig fantasi iaf.

Skulle åka till en kompis som behövde låna en liten fågelbur (transsportbur). Den var givetvis tom och jag gick nedför min gata till  busshållsplatsen och 2 barn kommer fram och undrar vad jag har i buren och jag frågade, ja vad ser de ut som ;)
"En apa kanske?"  fråga ena barnet..

Sen på bussen så kolla busschauffören och alla passagerare konstigt på mig när jag kommer med en tom bur, som om de tänker "har hon glömt katten hemma?"

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig