Vilken vattenflaska?
Hallå! Jag ska ta hem 4 råttflickor om ca 2 veckor, och håller på köpa in grejjer tills dess!
Det finns ju 2 olika storlekar på vattenflaskorna inne på djuraffären, jag har en liten (250ml) som jag hade till min hamster… men den har legat ute i ladugården ett bra tag, så den är nog inte så jättefräsh! så jag ska köpa ny i vilket fall^^
men nu till frågan, räcker den storleken eller ska jag ta den som är större? >.<
Vi har flera stycken, minst två, till varje bur som är på 250ml tror jag så det behövs nog ingen större, men du bör nog investera i mer än en om du ska ha fyra råttor 

Större är ju bra, men det är en smaksak.. Men en ljudlös vattenflaska kan jag rekommendera!
Qui dormit, non peccat
Jag har 3 st 450 ml flaskor (2 olika flockar), men det känns faktiskt överflödigt. Eftersom man ändå byter vatten varje dag så räcker det enligt mig med två 250 ml flaskor i varje bur. Jag har fleeera såna, och ett par 150 ml flaskor som kan vara bra att ha till extra/transportburar :)
#2 Ljudlös vattenflaska… Hade jag behövt som just nu har tre burar med råttor 
Vad är en ljudlös vattenflaska? :O Skicka någon länk :P
Hade jag vetat att det fanns ljudlösa vattenflaskor när jag skaffade mina möss så hade jag sluppit vakna på nätterna av att de dricker. Nu blir jag nyfiken på var man kan få tag på sådana.

Jag kör på glasflaskor då mina honor älskar att tugga plast. Vet inte vilken storlek dom är i dock.
Tack för hjälpen alla ^^
#2 vart finns ljudlösa vattenflaskor? o_O