Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 342 ggr
GeishaoChick
0

Beslutsångest..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Enda sen min råtta Pute dog förra månaden är bara Millan (syster till Pute) och Geisha kvar. (Millan är 1 år och 1 månad)

Geisha är 5-6 månader äldre än Millan och kommer TROLIGEN passera före henne pga ålder, och då blir Millan ensam.
Jag står under ett framtidsbeslut att när Geisha dör.. ska jag skaffa en till jämngammal hona till Millan som sällskap, eller ska jag ge bort/sälja Millan till en annan råttägare som kan ha hand om henne? Vill inte att Millan ska vara ensam och troligtvis dö av sorg, och samtidigt inte vill ge bort henne för hon är liksom min älskling!

Så det är liksom…
-Behålla Millan när Geisha dör med chans att Millan blir depprimerad och dör innan jag hinner skaffa en ny?
-Ge/sälja Millan till en som kan ta hand om henne, men känner att jag inte har hjärta till det..? Hon är ju -MIN- bebis..
-Skaffa en ny jämngammal hona som sällskap med risk att det kan bli bråk?
- Samtidigt känns det som att jag skulle inte klara av att se Millan död när hon väl passerar..

Suck!! Gråter
Vet inte vad jag ska göra.. jag vet att det är ganska långt fram.
Varför jag tänker såhär i det stora hela är för att jag planerar inte att skaffa fler råttor efter mina nuvarande har passerat. Allt blir så kontraproduktivt!

Nevina
0

Du kan inte skaffa en liten råtta till innan någon går bort? Då är du garderad, tänker jag.

GeishaoChick
0

#1 kan finnas chans till att den kan dö innan. Men du har en poäng, ska tänka på det!

GeishaoChick
0

öh.. putt?