Tass-shoppen
Efter ett längre uppehåll är jag nu tillbaka med en ny hemsida som är under utveckling, men jag har hunnit få dit det viktigaste än så länge.
Jag syr tunnlar, hängmattor m.m, främst i fleece.
Välkomna att kika in 
hängde inte med om krokar följde med?
Ev kommer man i framtiden kunan välja mellan krokar eller mässingringar. Men i dagsläget är det mässingringar fastsydda. Detta för att det så många olika sätt att hänga upp sakerna på. En del har träburar och då behöver de ringar att fästa på krokar i väggen på buren. Och så de som har gallerbuar och oftast behöver krokar. Men jag tänker att med en mässingring så funkar det iaf för de flesta att lösa upphängning på det sätt man själv vill =)
Lång förklaring till kort fråga.
Ååh!
Då kanske jag äntligen kan köpa de saker som inte går att köpa från danska Petpile :p
Skulle du ha möjlighet att sy en sån här, fast med mindre öppning, så att den blir för råttor istället får katter?
Ojoj, värstinguppdrag direkt =D Haha jag måste fundera lite på det. Normalt har jag polyestervadd i mina puffar men tror inte det går i en sån här, då blir den bara bullig. Så måste hitta nåt annat material, jag ska kika på det och återkommer till dig så fort som möjligt =)
Just det, undrar också om du kan göra en sån här, fast med runda öppningar och helsvart. Och med någon smartare upphängning…som inte tuggas sönder lika lätt som fleece?
#4 :D
Men tror du att den är så stoppad då? Tänkte att det "ulliga" tyget kanske är så tjockt i sig självt? Skulle iofs vara bra om man integrerade nånting i botten med bra uppsugningsförmåga…om de ligger där och gosar och kissar och har sig xD
#5 det ser lättare ut =) Och som upphängning använder jag nylonband, de är väldigt starka.
Roligt att få testa på lite nya grejer! Jag ska börja öva när jag får hem mina tyger (om 2-7 dagar).
En helsvart tunnel kommer jag också vilja ha ^-^
Men ingen brådska!
Kul! :) Kommer nog lägga en beställning på något fint, som belöning till oss alla när min lilla flock inte är en krigszon..
Jag tror att det var dig jag beställde av från din förra hemsida.. Eller jag är rätt säker ;) Jättefina grejer i alla fall! När (om) jag får hem några pojkar så kan det nog bli en beställning.
Något jag tänkte på dock, var att är jag tvättade tunneln i tvättmaskinen så blev ståltrådsringen deformerad och det var lite svårt att få till den helt snyggt igen, tyvärr.
#10 det är bra för mig att veta! Använde du tvättpåse?
#11 Nej, det gjorde jag inte. Skulle jag ju såklart kunna tänkt ut ^^
Hur funkar de mot rost och så, just när man kör i tvättmaskin menar jag?
Det är galvglödgad profiltråd jag använt mig av tidigare och den ska vara rostfri om jag inte missförstått helt =)
haha ok, "rostfritt" var typ det enda ordet jag kände igen där XD men det låter ju bra! xD
#15 du kan väl skicka mig ett mail också med dina önskemål =)
Nu är galleriet uppdaterat med fler av mina tidigare alster =)
#16 Okidok!
putt =)
Min syster undrar om du kan göra nåt för marsvin
Ja absolut, har en tråd ute på marsvin.ifokus också =) Vad vill hon ha? En liten puff?
Vad jag fattat ett rör, hon hade gett mig en för länge sedan och nu vill hon ha en liknande. vet ej om det ska finnas häng anordning osv ( marsvin är inte alls min grej )
En vanlig hängtunnel då menar du? =) Kolla gärna på bilderna i mitt galleri och visa henne och hör om det är så hon menar.
Nu är namnet på hemsidan uppdaterat till www.tass-shoppen.se =D
Nu har jag gjort en beställning! :D
Har beställt nya tyger nu som bör komma inom kort!
Grå, vit
Mönstrade:
Snöleopard, vitt med svarta tassar, rött med vita hjärtan, leopard.
Undrar över om du möjligtvis kanske kan få tag i svart tyg med vita döskallar och rosa tyg med svarta döskallar. I så fall så beställer jag hemskt gärna två fina hängmattor av dig till mina råttflockar 
Tänkte höra hur betalningen går till om man köper något av dig? :)
Mvh. Sanne & Djuren
#29 om jag hittar nåt sånt osm är smidigt att beställa så kan jag absolut fixa det framöver =)
#30 det går till så att jag skickar när jag ser betalningen. Vill man så kan man få en bild på sin beställning innan jag skickar det =) iom att jag bara har detta som en liten hobby just nu så kan jag tyvärr inte tillhandlahålla fakturor eller postförskott etc. Men det kanske kommer längre fram =)
Jag kommer också finnas på ett par kattutställningar och sälja vid ett bord som det ser ut nu, så då kan man besöka mig på plats om man bor i närheten. Det blir i Lund och Norrköping.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#31 Kan man Ev. skicka betalningen via brev? Eftersom jag har inte ett kort som jag kan föra över pengar på, tänkte så slipper jag gå till banken och tjorva?
Mvh. Sanne & Djuren
Ja, det kan du göra om du inte har internetbank eller telefonbank? =) Skicka gärna ett pm om du vill, så kan vi prata mer om det och vad du isåfall är intresserad av =)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#33 Okej, internetbank har jag, men kan inte överföra pengar med den :) kan endast få pengar
Mvh. Sanne & Djuren
Nu finns Tass-Shoppen på facebook, gå in och "Gilla" oss. Ska se om denna länken funkar? http://www.facebook.com/pages/Tass-Shoppen/337448179603634
Nr 100 som trycker Gilla får välja mellan en hängmatta, hängtunnel eller puff i fleece, valfri färg!
putt =)
Här tassar jag :P Måste fundera lite , men snart får du nog en beställning av mig också ;)
Låter trevligt =) Får passa på att förvarna lite att jag ska ha en bäbis runt 5 februari. Just nu har jag gott om tid till beställningar men lite osäkert hur det blir sen. Kommer iaf få ta en liten paus och sen blir nog leverantiderna längre än innan ett tag =)
putt
En sådan som #5 föreslog hade inte suttit fel i mina tjejers tak :3
//Forgetful
Skulle också vara häftigt att ha någon sorts ficka hängandes längst väggen som de skulle kunna sova i :P många råttor gillar ju att sova i luvor på ens munkjacka så det hade varit kul med en sort "luva/ficka" att ha på väggen :)
//Forgetful
//Forgetful
Kan absolut göra både en kub och en hängpåse till dig om du är intresserad, du kan väl skicka ett pm? =)
putt
Vad fin kuben var !! :) du har super fina grejjer verkligen.
Åh, vad duktig du är på att sy! :D Jag ska nog satsa på att sy egna grejor till mina råttor, men om det blir allt för krångligt kanske du får en beställning av mig någon gång i framtiden^^
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
putt =) Nån mer som är sugen på en kub kanske?
#50 Jag kanske vill beställa en kub av dig! Jag ska kolla med mamma och pappa :D
är kuben färdig på den bilden eller klär du in den som du gör med tunnlarna så inte sömmarna syns? :)
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/
Den är färdig där, men jag kommer göra hålet mindre i fortsättningen samt testa dubbelt tyg i botten. Kan inte ha dubbelt tyg runt hela tror jag, för det blir nog för tjockt då.
Ahh okej. såg en tjej nämligen som gjorde såna här och hon gjorde som du gör med tunnlarna :) Men hade ett riktigt fluffigt tyg inuti som gjorde den extremt stabil :)
//Ellie
Okej..tja visst, kan ju testa =)
#56 ååh vilken fin!!!! En sån vill jag ha! Vad kostar dom? Måste tänka vilken färg bara :) är det dom på hemsidan man kan välja på?
120 kostar de i omösntrat tyg, 130 kr om du vill ha nåt mönster. Ja färgerna finns på hemsidan, vissa färger är lsut men då står det också på just den färgen. Och är det nån färg du vill ha som jag inte har hemma, så fråga gärna så kanske jag kan ta hem den, för jag behöver ändå beställa snart.
Åååh vad roligt att få hem dem :3 ser fram emot att se råttornas glada nyllen titta ut därifrån x)
//Forgetful
Finns leopardkuben kvar? Isånafall går den att fixas till så det blir "innertyg" i den :D
Den enda ovana mina rådisar har är att bita på såna där skarvar xD Därför jag också frågade tidigare :P
//Ellie
Leopardkuben var beställd av en tjej och nu är tyvärr leopardtyget slut. Du kan kika på min hemsida vilka färger som finns =) Osäker på hur man gör för att klä in den helt faktiskt men kan klura lite på det.
#59 Okej, då skulle vilja ha en kub med färgen "rött med hjärtan" på insidan och svart på utsidan.. stod att den svarta är slut, men ja kan vänta tills du beställt hem det. Bara de inte tar för lång tid ;) hehe
Tass! :)
/Mvh Nova
Kaninerna och råttorna.
htto://novaasv.blogg.se
http://hoppkanin.blogg.se
Här ser ju jag att jag ska beställa hem grejer när den nya buren kommer!
har du något i öppningarna till rören så de hålls uppe? vad i såfall? :)
/Mvh Nova
Kaninerna och råttorna.
hon har ståltråd i öppningarna till tunnlarna :) Har köpt två av henne och är supernöjd!
//Ellie
Jag har beställt lite grejer :P Ska bli spännande och se hur de blir ;D
Vad roligt att du gillade grejerna, så söta blder på dina små fluff =)
Jag tar inte emot beställningar i den här tråden, det blir för rörigt att hålla reda på, gå helst in via hemsidan och skriv förfrågan via kontaktformuläret, alternativt skicka pm på forumet här då =)
Just nu ligger jag på BB, födde en liten flicka i lördags kväll. Men vi mår bra alla så jag kommer fortsätta sy när vi kommer hem igen.
Jättefint! :)
/Mvh Nova
Kaninerna och råttorna.
Grattis :) hälsa flickan från mig!
Jätte mysig kub och ficka! :D tänker på bebisar när jag ser färgerna! x) fick hem dem idag :P
//Forgetful
Tack så mycket båda två =) #74 skönt att höra att du är nöjd med grejerna! Hoppas dina råttbäbisar har det bra! =)
#75 Ja de växer och ska öppna ögonen om några dagar :3
//Forgetful
#77 Juste, Jag fick kuben, hängmattan och tunneln i tisdags , har helt glömt att säga det till dig xD De blev sjukt fina!! Dock har jag inte testat de än , ska hänga upp de i buren i morgon , så får vi se vad råttorna tycker :P
Du kommer säkert få någon mer beställning av mig i framtiden :)
Vad roligt att du blev nöjd =) Ska bli kul att höra vad dina råttor tycker om dem =)
I förrigår hängde jag upp dem , en av råttorna typ bor i häng tunneln xD Medans de andra tre varierar mellan alla :) De verkar väldigt nöjda i alla fall! :)
Kan man få hängkuben i en annan färg än leomönster? :)
//Ebba
"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"
Oj, kanske skulle ha läst o kollat på andras kommentarer o dina bilder hahah.
Ska man mejla dig med sina önskemål eller hur ? :)
Är djupt förälskad i hängkuberna, i oceanblå! :D
//Ebba
"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"
#82 Du kan få vilken färg du vill av de som finns på min hemsida www.tass-shoppen.se =) Gå in där och skicka sen ett meddelande till mig via kontaktsformuläret så kommer vi överens =)
#80 Åååh så roligt att höra =D Får det andra också komma in i tunneln eller vill han ha den för sig själv? =)
#83 Hon vill gärna ha den för sig själv, men ibland är det nog mysigt med lite sällskap :P Man ser hur hon verkligen breder ut sig xD
Jag måste säga att de där banden du har för att hänga upp fungerar jätte bra för mina tjejer! En av dem ska alltid gnaga på allt som kommer in i buren, och då menar jag allt xD Men på de här banden smakade hon lite, men de var inte goda !! Underbart, orkar inte hänga upp nya trådar varje dag som jag gjort förut!! HAHA xD
putt =)
Putt!
Gud vad duktig du är!
Kommer garanterat beställa bara jag fått hem mina flickor och fått pengar över i fickan ;)
putt =)
Åh om en månad får jag pengar och då du, då ska jag shoppa ;)
Du är välkommen =)
Skickat mejl till dig om beställning :D