Råttor iFokus

Råttor

Etikettminneslunden
Läst 449 ggr
Swadika
0

Älskade Dione

Dione lämnade idag livet <3 Och jag känner mig så himla skyldig. Jag var på semester i en vecka, när jag lämnade råttorna var hon pigg och frisk, lite gamling trött som alltid men klättrade omkring och var som vanligt. De var ensamma två dagar, självklart med mat och vatten. Sedan kom råttvakten, men då hon inte är någon råttmänniska så gav hon dem bara mat och vatten, hon vet knappt hur många råttor jag har så jag klandrar henne inte. Idag när jag kom hem låg hon alldeles sitta och helt mager. Men hon lyfte huvudet så hon levde. Hon haltade mot burdörren. Hon har väl då ramlat och skadat sig och sedan inte kunnat äta och dricka. När jag tog upp henne i famnen var det knappt något kvar av henne. Hon hade väldigt mycket skrot i ögonen och det hade nog runnit för det var alldeles rött runt omkring. Jag satt med henne i famnen en timme, hon andades tungt men slickade mig ibland men hon låg bara där. Sedan såg hon in i mina ögon, slickade mig och lämnade sedan livet. Nu ligger hon i en kartong och ska få en fin begravning, men allt känns som mitt fel, det är mitt fel. Om jag inte hade lämnat dem hade det inte hänt. Min råttvakt är råtträdd så att hon ens ställde upp för att mata gör mig otroligt glad så jag klandrar absolut inte henne.

Älskade Dione, du kommer alltid leva i mitt hjärta, nu och för alltid <3

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

diddiman
0

Hon har det bra. Hon älskade dig och vet att du älskar henne <3

Nomad
0

Beklagar =( Man skyller alltid på sig själv och spelar upp alla saker man kunde gjort annorlunda. Sanningen är att man inte kan sluta leva och aldrig hitta på nått och ingen är perfekt. Men de är lättare att säga än att göra. Du får krama på dina andra pälsklingar så får de muntra upp dig lite…

There's no such thing as failures, only early attempts at success =)

Charlott_
0

Gud jag blev tårögd när jag läste detta, att hon slickade på dig och tittade på dig samtidigt :(

Beklagar sorgen! <3

Melissa V
0

Du gjorde absolut inget fel, olyckor händer tyvärr.
Du gjorde allt du kunde och mer därtill, alla råttor borde få känna samma kärlek som du ger dina

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

Swadika
0

Tack kära ni <3 Hon fick iallafall 5 bra månader i slutet av hennes liv. Jag tog över henne för fem månader sedan där hon och hennes syster levde i en hamsterbur, fick kaninmat, och hade allt fel. Hon och hennes syster gick inte att ta i, utan de bet hål i fingrarna. Många tårar och många gånger när man velat omplacera dem för att de bet så mycket så blev Dione bitfri, det gick att gosa, mysa och verkligen känna att det var värt allt slit, hon fick ett bra liv på slutet där hon blev älskad vilket hon inte var hos deras förra ägare.

Lite jobb på systern Thea, men jag har kommit långt och hoppas att hon också en dag kommer bli helt bitfri. Ivilket fall är hon och min andra råtta Nova sjukt älskade och kommer alltid vara det <3

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Melissa V
0

råttor kan verkligen ge en helt ny innebörd till "blod svett och tårar" men som du säger så är det ju värt det i slutet, när man ser resultatet och hur dom slappnar av och vågar lita på en

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

ceccie
0

Hon fick en bra sista tid.