Så stor nu

Oj knubbis! Blir nog en del småttingar i den magen :)
Gissar på 10 stycken ;)
Qui dormit, non peccat
Hehe det blir nog en del. Dock hoppas jag på så några som möjligt. Man ska ju aldrig räkna med att alla får nya hem och jag har redan många rådisar 
Vilken boll! :P
naww tjockisen då ^^
Vi hoppas på pip från buren när vi kommer hem från vår shoppingrunda vi ska iväg på nu :)
#8 åå kul, hoppas du hittar något trevligt :)
#9 råttmat är tanken och kapsalr till kaffemaskinen, mer har jag nog inte råd med, vi har inte så gott ekonomiskt för större shoppingturer :P
Spännande! :D
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Skulle jag få skaffa rådisar för dom här hemma skulle jag lätt kunna ta 2-3 st då jag blivit förälskad i Håkan bara genom bilderna! =) *heh*
#12 hehe bara att PM:a om du skulle få din vilja igenom 
#13 ska försöka tjata! ;) Honor är det jag vill ha iaf men måste som sagt tjata och det har inte funkat nu i 4 år så får se ..
Och bättre bur också, dock så kommer jag inte få ha allt för stor då dom hatar att ha burar inne egentligen ;D
*ska tjata som baara den*
Oj jösses, ska bli kul att få veta hur många små som ligger i den jättebollen! :D
tror helt klart på mer än 10 :D gissar på… 17 :)
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.
#16 nej säg inte så, det är 14 max har jag bestämt 
det är bra, man ska vara förnuftig :)
#18 sen så skulle det bli bäldigt jobbigt om jag skulle få ha en stor hanflock hemma att ta rätt på, som jag egentligen inte strävar efter att ha :P
Jisses vilken mage! Skulle gissa på 15+ med den där bollen ;O
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
# 19: haha blir det många hanar kan jag kanske offra lite plats i min bur till en liten knodd till (A) Fast beror ju på vart du bor haha :D Följer er gärna, ögnat igenom andra trådar med Håkan involverad :)
Jisses vilken knubbis hon är. Men söt är hon. Gissar på 15 st småknoddar :)
Behandla andra som du själv vill bli behandlad
#21 Norrköping bor jag. Det blir nog många bebisar. Sprang upp och kollade buren nu, men inga bebisar än. Hoppas på pip när jag vaknar för dagen om några timmar :P

Det här är ingen till-salu annons, frågor om ungar får tas privat eller väntas med till TS lägger ut en annons.
Qui dormit, non peccat
Jag tror att det blir 12 ungar :) Hoppas Håkans förlossning går bra
Håkan skrämde livet ur mig nu på morgonen (ja för två minuter sedan, semestertider). Hon hade boat ialla fall, allt tidningspapper i buren låg i ett hörn och var jättehögt. Så långt, så bra. Lyssnade efter bebispip, men ingenting, så jag gjorde mitt lilla lockljud på henne, men ingenting hände, inte ens ett prassel i pappret. Försökte igen men igenting. Lyfte då av galler-delen på buren, fortfarande inget livstecken från Håkan. Panik? Ja! Så då var det bara att gräva försiktigt efter henne och längst ner i mitten av högen tittar en gäspande Håkan fram, Magen full av bebisar fortfarande.
Jäkla råtta att skrämmas sådär, jag trodde att hon hade dött eller något 
La tillbaka pappret och satte på gallret igen ialla fall. Nu hoppas vi på bebisar idag 
Vilken busråtta :) Håller tummarna att det blir bebisar idag. Håkan är ju så vacker :)
#29 Tack! Fast allra vackrast är hennes personlighet :) Är så nojig att hon ska dö eller något.. Vill inte förlora en så fin rådis i förtid :/
Ingen vill förlora en pälskling i förtid. Jag har haft en del fåglar och har förlorat en hel del av dem. Förra året stod jag vid ett svårt vägskäl. Min undulat var svårt sjuk och jag fick rådet att avliva honom. Han skulle inte klara sig alls och det var det jobbigaste jag har gjort :( Nu blev det lite OT :)
hon kanske är på väg att föda :D som brukar hålla sig undan då, det hände samma sak när min råtta skulle föda, hondrog sig undan och ville inte komma fram när jag lockade på henne, men sen tog jag fram en godis och då stack hennes nos ut :) sen tre timmar senare hörde jag pip ifrån buren xD
#32 Jo misstänker det. Hon har dock varit fram ur boet och druckit, ätit och klättrat runt på gallret, kommit ut en stund. Men nu är hon inne i boet igen :)
#33 Soya gick bara ut när hon ville äta och dricka, sen när jag skulle fylla på med lite brocolli (stavning) så ville hon ju självklart klättra på mig och pussa mig som hon brukar göra, sen när jag var klar gick hon in i boet igen :)