(s) Lite smått & gott..
Kavata, livliga, hyperaktiva, lugna , stillsamma råttbebisar letar nu efter nya hem. Det är två olika kullar men samtliga är leveransklara fredag den 3 augusti.
Janis Joplin (Kull 1)
födelsedatum: 26 juni
färg, teckning o hårlag: s/ba, s/cc och s/mi. Släta samt rexade , toppörat
kön: hanar och honor
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) 12st
faderns namn, födelsedatum, vikt: Brisby's Loser In The End ca 700g, född:26/10 2011
moderns namn, födelsedatum, vikt: Ladugårdens Silver-eared Honeyeater,
ca 320g, född:16/11 2011
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning:
Det finns allt för lite snygga svarta råttor så då baka jag en kull. Sen att jag fick pearl och choklad var en bonus. Föräldarna är självklart handtama, sociala och flocksmarta. Friska är dom med.pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb:300kr/st och dom kommer reggas i SRS så fort jag får stamtavlor.
ort där råttan/råttorna finns: Bebisarna finns här i Örbyhus
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)
Fungerar bra att pm mig här eller ring: 070-4915762Om annonsen ska vara låst eller ej: Behöver inte låsas

Måste bara få fråga, förlåt att jag stör lite i tråden, men vad är svansknyck?

#7 Svansknyck är att två kotor växt ihop i ett förskjutet läge och bildar en liten knyck på svansen. Det kan antingen vara genetiskt (ärftligt) och räknas då som missbildning eller en olyckshändelse tex att bebisen fastna med svansen nånstans eller att mamma trampat på den av misstag. Eftersom man oftast inte vet säkert avlar man inte på dessa råttor. Dom går heller inte att ställa ut.
Vill betona att detta är nåt råttan inte lider av.
Okej. De känns/syns som en liten knöl på svansen eller?

#9 Japp.
Okej. Tack för svaret! :)

Men så fina! Jag har suttit som sekreterade vid utställningen i Edebo i standard och kan bara berätta att honan är super, superfin. Riktigt svart, glänsande päls och trevligt temperament.

#14 Ja dom är underbara och dom svarta är verkligen svart.