Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 846 ggr
regskylt
0

Boar inte

Håkan väntar nedkomst inom ca 2-3 dagar gissar jag på, och hon har inte visat något intresse för att boa alls.. Jag ä lite nervös att detta inte kommer att gå riktigt som jag hoppas.
Är det vanligt att blivande mammor inte bryr sig om att boa? Kajsa boade tidigt och var en exemplarisk mamma när hon fick sina i slutet av februari tidigare i år.

Fridborg
0

När jag hade en eventuell tjuvparning på G läste jag att det är lika vanligt att de boar vecka/veckor innan nedkomsten och vissa så sent som dagen innan, ha lite is i magen :)

regskylt
0

#1 jo jag försöker, men det är svårt när man är nojig. Jag var ännu värre när jag själv väntade nedkomst för fyra år sedan Tungan ute

Fridborg
0

Om du är bra på engelska kan du besöka http://ratguide.com/breeding/ , där finns det bilder som visar hur det ska gå till och även bilder på när något är fel, samt mycket annan information :)

Ratlings
0

Silje boade inte förrän samma kväll som bebbarna kom, var också nojig då Tungan ute

// Lise
When nothing goes right, go left!

regskylt
0

#4 hehe okej. Känner mig lite lugnare nu Tungan ute

Ratlings
0

#5 Va bra! Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

regskylt
0

Hon har börjat boa nu och hon är jättetjock. Vi har vadslagning hemma om när det blir bebisar, jag röstade på imorgon och maken på måndag Tungan ute

vevve89
0

Då gissar jag på sönda ;)