Råttor iFokus

Råttor

Etikettpyssel-leksaker
Läst 777 ggr
fredrikajon
0

*Tips* springtallrik!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En sån här är det nog inte många som vet att finns? Den funkar som ett springhjul men den är inte skadlig för ryggen!! dålig bild men, det var den enda jag lyckades ta efter att ha klistrat fast den i golvet Tungan ute

Jag köpte min på zooplus.dk (vet inte om det finns nån annan stans)

egobitch_ @ instagram

hus-musen
0

Jo de har varit upp till diskussion här förut, flying saucer :)

http://rattor.ifokus.se/discussions/4f86a6b0d3b4fd2c7f0033d2-flying-saucer-till-rattor

Qui dormit, non peccat

Virkan
0

Fast sånna där är inte heller så bra, då kroppen blir sed-belastad (typ).. Är det inte bättre att låta råttorna springa av sig på golvet istället för att spinga runt runt? :)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

fredrikajon
0

#1 jasså det hade det visst men för dom som missat det då :P

#2 Jo klart dom ska få springa lösa ute på golvet men jag tyckte det verka så roligt för dom att ha en sån i buren med Skrattande men vad menar du med sed-belastad?

egobitch_ @ instagram

Virkan
0

När dom springer där så lutar dom sig åt ett håll, så att kroppen blir sed. Om de springer ofta blir det problem med musklera på sidorna.. ^^

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Virkan
0

haha jag kan inte stava idag xD Jag menar såklart SNED ^^

zickan
0

Diskussion om dessa lite över allt. Generellt verkar alla forum och djur grupper enas om att de är bättre än hjul då de inte kröker rygg eller svans på samma sätt.
Men de flesta djur väljer oftast att springa mycket åt samma håll och det med lutningen på en Ft skapar fort en snedbelastning. Kan ge rätt stora problem på t.ex ryggen. Vi människor som snedbelastar ryggen mycket, risker att åka på ischias och diskbråck. Väldigt otrevligt att ha för det gör förbannat ont.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Algotgardens
0

Vet många som har den i storlek L till sina MÖSS och det är i absolut minsta storlek för dem, de kan precis springa med rak rygg. Så jag skulle inte ha den till råttor.

Magda
0

jag har en till mössen, jag tycker som #7 att den är för liten till råttor, men mina råttor har fått titta på den ett par gånger, de tyckte att det var en bekväm säng ;)  hamstrarna lånar den lite ibland med skulle vilja ha en större åt dem :/ det är största storleken jag har alltså..

darkness
0

skulle ju va bra om man fixa en jättestooor sån då (: för de råttor som inte tycker om att springa på golvet (eller matte som inte vill ha dem på golvet dvs Oskyldig)

Så synd att de är skadligt för dem med hjul o allt

hade ju ett för många år sen, har den kvar med de får inte springa i den när de e ute bara gå igenom ^^, 
Men de älskade att springa i hjulet, tills vi fick veta att de var skadligt för ryggen :(

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

hus-musen
0

Många djur inklusive råttor kan bli helt maniska av att springa för mycket om man inte aktiverar dem på andra sätt. Skulle vilja ha ett sånt där katthjul åt dem, men det är väl inte direkt praktiskt och tror sambon skulle skrika då hahaSkrattande

Qui dormit, non peccat

darkness
0

#10 jaa men en sån skulle man ju ha :D ska nog införskaffa mig en sådan ;)

darkness
0

ångra mig… kolla på första sidan jag hitta o den kosta 4799 o.o kanske därför din sambo skulle skrika? :P

hus-musen
0

#12 Hehe jo de är ju inte överdrivet billiga, även om jag sett billigare än 4799 Tungan ute Och de tar plats!

Qui dormit, non peccat

darkness
0

#ja de var ju inte små direkt o.o

Zakaraa
0

Min pojkvän och jag har pratat om att försöka skapa någon form av löpband för råttor :P
Han har precis övertagit mina bråkstakar som kan vara uta dagarna i ända och ändå vara hyper. Jag har själv försökt komma på ett bra sätt att göra ett springband på men inte lyckats :P

DET om något skulle ju kunna funka om man anser satt man behöver ett "hjul" (som jag då tycker att dessa två damer ibland skulle kunna behöva då vanlig aktivering inte tyx fungera)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

fredrikajon
0

Ja mina har inte sprungit i den enda gång vad jag har sett. Vet inte om dom fattar vad det är för nåt. Men den får stå kvar i buren, om de inte använder den så ofta så kan det ju inte bli några problem med snedbelastning iaf Glad tyckte bara det skulle vara en kul grej, de får nog med motion och stimulans utan den där ändå.

egobitch_ @ instagram