(S) hanar omplaceras.
Tintin och Pinochio, två kullsyskon, hanar omplaceras.
Födelsedatum: 27/3-12
Färg, teckning, hårlag. Black resp Black, husky roan.
Kön: Hanar
Kullstorlek: 10
Faderns namn: Vet inte
Moderns namn: Gin. 300 g
Syfte: Omplacering. Situationen har blivit ohållbar och ingen mår bra av den, allra minst råttorna. Jag verkar vara överkänslig mot råttlukt och har gjrot allt jag kan för att komma till bukt med lukten, men det blir inte bättre. De andra i familjen känner inte av lukten på samma sätt så uppenbart ligger problemet hos mig. Luktproblemt har gjort att jag numera helst inte vill vara i samma rum som råttorna och mest bara blir ledsen när jag ser dem. För råttorna innebär det tyvärr att förutom daglig skruning av buren och matning så är det ingen som håller på med dem.
Personlighet: De är två superhärliga snälla råttor som aldrig skulle göra nått dumt. Tyvärr så har de blivit ganska tillbakadragna. Tror att kombinatioen av dagligt burstädande och nästan inget annat umgänge bidragit till det. De var från början mycket mer sociala och jag tror att får de komma till rätt person och får en massa kärlek så kommer de bli hur mysiaga som helst igen.
Pris: Råttorna ges bort gratis, de viktgaste är hemmet, inte pengarna. Dessa råttor förtjänar ett bra hem. Vill man ha buren ( 79x48x75) så kostar den 400 inkl all inredning.
Kontakt: PM och mail olsen.susanna@gmail.com
Ej låst.
Tyvärr inga bilder eftersom kameran lagt av och Ipaden är på lagning.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Fråga (Gahich, visst var det henne du köpte av?) om du får låna bilderna på dem från någon av hennes trådar så får man ett hum om hur de ser ut :)
Min blogg: fiiiyah.blogg.se
Här bor jag: stallstenvik.blogg.se
Har förstått att det är nån utställning eller liknande i västerås den 28:e. Jag kan ta råttorna till västerås om det är nån som kommer bortifrån.
Ingen som vill ge dessa små grabbar ett nytt hem?
De söker fortfarande nytt hem.
Har du vart i kontakt med Råtthjälpen?
Är blacken helt svart? :)
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.
#6 Råtthjälpen?
#7 Ja
Ok, hoppas du hittar hem åt dom! :) Jag har två systrar och en bror här hemma :)
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.
#8 Nummer 9 svarade på det om Råtthjälpen. De är en ideel förening som omplacerar råttor som är i stort behov av nytt hem.
Har eventuellt hem på gång åt dem.
Råtthjälpen ser jag iaf som en absolut sista utväg att omplacera till innan man har försökt allt man kan för att hitta ett hem på egen hand. Råtthjälpens jourhem är redan fulla av råttor som behöver nya hem dom också.
#12 Så tänker jag också.
Just därför skrev jag "stort behov". Inget man ska utnyttja i onödan.
Rått hjälpen har bara tre råttor för omplacering just nu. För hemsidan är väl aktuell får man hoppas.
Det står även att de har fler råttor på kö och att man får kontakta dem för mer information. :)
Råttorna har flyttat, tråden kan tas bort.