Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 908 ggr
Lilith
0

Råttsäkra element

Är det någon här som har råttsäkrat sina element?

Idag var det en av mina töser som fastnade bakom elementet så min pojkvän var tvungen att hälla olja på henne för att hon skulle kunna glida loss. Jag var själv inte hemma men ingen av oss vill att det här ska kunna upprepa sig.

Hon mår bra nu men har så klart varit uppstressad av händelsen.

Ratzo
0

Mina kommer alltid ut när de går in i element, men sätt något för där kanske.

I can't drown my demons, they know how to swim.

Lilith
0

Ja, jag blev väldigt förvånad av att höra att hon lyckats fastna men på något vis hade det gått till :s

[Alenzi]
0

What?! Oj :o Har jag aldrig hört talas om förr, fy vad läskigt!

Lilith
0

Nej, det är väl lite ovanligt antar jag. Jag har heller aldrig hört om råttor som fastnat där…

hus-musen
0

Mina har aldrig fastnat så har inte tänkt på saken faktiskt.. Men det finns elementskydd att köpa på ikea och andra inredningsbutiker :)

Qui dormit, non peccat

Lilith
0

Låter helt klart värt att kolla upp, då jag inte är jättehändig av mig.

mikeiko
0

Uh…vad är det för sorts element?

Jag har alltid bara haft vattenelement, och de har aldrig varit intresserade av dem mer än som "grej man klättrar på för att komma till de roliga blomkrukorna" :)

Lilith
0

Ett ganska gammalt element. Inget märkvärdig egentligen, men mina har fått för sig att det är askul att klättra där.
Lustigt med tanke på att när de väl kommit upp så leder det ju ingenstans (elemenet är bara mitt på väggen).

Det här är också ett vattenelement, men det går två rör på baksidan. De kan inte fastna någonstans (eller har inte gjort det hittills iaf) förutom vid de där rören som löper längst baksidan…

mikeiko
0

Hm, det kanske går att sätta hönsnät för?

Lilith
0

Ja, jag hade tankar på hönsnät men vet inte alls hur jag ska få fast det :/

mikeiko
0

#10 Det går inte att stoppa in bakom elementet?

Lilith
0

Hur menar du då?
Bakom och sedan vika det utåt mot elementkanterna?

mikeiko
0

#11 Typ, eller inåt mot väggen. Har du en bild på elementet så kanske man kan klura ut nåt? :)

Lilith
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Slänger upp en massa bilder på elementet :P
Ser riktigt fult ut när det enda man fotar är ett asfult element och en tapet xD

Lilith
0

Här är rören som leder upp. Vad jag förstått det som efter att ha pratat med pojkvännen är att det löper fler rör horisontellt bakom elementet.

Lilith
0

Kanten.

Lilith
0

Botten.

mikeiko
0

Hm, jag skulle nog göra små rullar av hönsnät och stoppa in mellan väggen och elementet så att de inte kommer in där :)

Lilith
0

Att bara trycka upp dem eller att fästa dem med något?

mikeiko
0

Nä jag tänker bara trycka fast dem, borde ju funka?

Lilith
0

Ja, kanske. Det är absolut värt ett försök :)