Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 476 ggr
kpisten
0

hjälp, råd?

Hej.

Har beslutsångest….

Jag har två tjejjor på caa 5 månader, köpta i djuraffär.
Mina första.

Jag får ingen kontakt med dem, dem vill inte kela, vill aldrig sitta med mig eller ha någon direkt kontakt.

Dem kan sitta på axeln och i luvan och ibland ligga och mysa, fast sällan.
Dem vill mest bara vara i nuren.

Vet nu inte ifall jag ska omplacera dem till en vän som har haft hand om råttor i hela sitt liv eller behålla dem och försöka.

Jag lider av svår och djup depression m.m
Så har inte hundra % ork.

Så dem skulle få ännu mera uppmärksamhet hos min vän… men jag älskar dem verkligen.
Men vill att dem ska få det bra.

Och sen har jag nu kontakt med en uppfödare så jag kan ju börja om med nya råttor……

Aztrya
0

Jag hade en pojke som var ganska bur-kär. Om du har möjligheten, lämna burdörren öppen och låt dom själva gå in och ut som dom vill ett tag. Det funkade på honom :)

kpisten
0

Burdörren är öppen hela tiden när jag är hemma.
och dem kan komma till sängen :c

vevve89
0

Sitt i sängen nära buren. Jag hade min bur nära soffan å mina sprang som galningar när de vant sig vid mig efter ett par dagar. De va ca 6 veckor gamla…

wintermynta
0

Om det inte klickar så kommer det med all säkerhet att inte göra det sen heller. Råttor väljer ju oftast sina ägare så om du har möjlighet att omplacera dom med nån som dom fungerar bättre med varför inte?

ceccie
1

Jag har en blueroan från en zoo butik. Jag har haft han i 13 mån . Så han är 16 mån ca. Han går inte få tam, så han har jag gett upp hoppet om och bli tam. Men han är super bra med andra råttor. Så han får leva livet ut på sina egna vilkor