Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 738 ggr
Fjordell
0

Sable burmese?

Finns det någon i detta avlånga land som nångång får fram sable burmese, eller kanske bara har en allmän inriktning på just burmeser?

Jag kom över en bild på en sable burmese alldeles nyss och blev galet nyfiken. Burmeser har jag sett ganska många av, men just sable burmese… Jag blev lite smått förälskad måste jag säga, döläckert!

Om någon här inne har en sable burmese så får man jättegärna bjuda på en bild eller två, man kan knappast få nog av dessa sötsaker! Kyss

DuBetMig
0

var tvungen att googla - har själv en wheaten burmese hemma, från katoz. döläckert! MINST sagt! (Är också nyfiken!)

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

Aztrya
0

Jag har en liten hona (från Katoz) som är just Sable Burmese. Underbar och underbart söt tös <3
Kan tyvärr inte lägga upp några bilder då min enda kamera (Min Iphone) blev stulen igår. Men när jag får tillbaka den/får en ny, då så :)

Fridborg
2

Haha, har också burmese från Katoz här hemma :P När jag väl kommer starta uppfödning bir det siames, burmese och blå varianter som blir inriktningen, så det kanske dyker upp en sable, who knows! :P

zickan
0

Katoz är nog ende som inriktar sig på siames och burmes just nu. Tezzlan väntar egen liten unge och verkar ligga på is för tillfället. Silverråttan kanske har?
Jag har haft till och från. Men avslutade min burmes linje och sålde sista avkomman till Katoz. Men nu har jag köpt in linjer som bär på burmes pga att få in lite nytt material att stabilisera mina gamla linjer med. Så det väntas siames/burmes dumbo rex/slät här om ca 19 dagar. Men osäkert på att det kommer dyka upp sable.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Glimmersråttor]
0

Burmese genen är semi-dominant.

Det måste finnas 2 burmese gener för att det ska kunna bli sable burmese. Parar man 2 burmeser får man sable burmese i kullen.

Man kan även få fram några sable burmese om båda föräldrarna bär på burmese genen och om båda föräldrarna bär på himalayan/siamese genen (chc/chch).

Himalayan och siameser kan inte bära på burmese genen för då skulle de själva bli burmeser eftersom genen är dominant.

silverorm
0

Jag kommer få fram burmeser här till hösten/vintern.Glad Om allt bara går som det skall..

Lancia
0

Tezzlans råttor bor numera hos mig, hennes uppfödning är inte aktiv längre. Två herrar är sable burmese, men som sagt hon kommer iaf inte ta kullar.

Fjordell
0

Vad kul med lite info! Jag hoppas få se lite fler sable burmeser här längre fram. En vacker dag kanske även jag får ha en sådan vacker filur i min ägo! Drömma kan man iaf. Flört