Burar

Jag ska göra det när mitt burinredningsbygge är klart…Ska fixa 2 saker till i den…Ett hyllplan att ställa deras hus på och sen ett illerrör som de kan springa i…
hos mig är grenar att klättra på det mest uppskattade efter hus och hängmattor.
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/

lite olika korgar kanske?? såna där korgar som man kan ha diskborstar funkar bra. Finns billiga å färgglada på ÖB :D Gör ett besök på IKEA också ;)

jess13: Snygg bur! vart har du köpt den och vad kostade den?

#10 Vad kreativ du varit när du inrett din bur! Den ser jätterolig ut.

#11 Tack,jag är jättenöjd, råttorna med efter att de tuggat och kissat in den lite…

#9 jag köpte den begagnad på gula sidorna för 850kr tror jag det var, minns inte riktigt. men bor du i sthlm, så finns den på zoo varuhuset ute i kungens kurva för ca 1300kr tror jag det är inkl hyllplan o stegar. finns även utan det o är då billigare förstås.
Har tittat runt på alla burar här för att få tips till min. Har fått tag i en som är 100x70x100 så den är ju hyfsat stor. Men saknar helt inredning så där måste jag fixa till så det blir bra så råttorna trivs o har mycket sysselsättning.

#15 Ja, jag säger det igen! Du har världens häftigaste råttbur!!! Se bara till att din råtta slipper vara ensam, för den är en social varelse och det finns ju gott om plats i palatset!
#15. jag älskar din bur. Åh ge mig :P nej jag får helt enkelt gå hem till dig och sno den från dig och dina råttor ;)

Kul med så många olika idéer och lösningar!
Någon som har koll på nån bra affär i stockholmstrakten, där man kan köpa sig en stor bur?
Känns som att det mesta som säljs är så litet.
Jag vill få plats med minst 7 råttisar.

På blocket kan du hitta många bra burar. Där brukar finnas stora voljärer till ett billigt pris. :)

Jo, Jag har kollat massor på blocket. Men allt är så fult
eller snarare jag är så kräsen
.
Dessutom tycker jag det verkar som att dom flesta voljärer har fler lodräta "galler pinnar" (eller vad man nu ska kalla det) än vågräta. Då blir det inte lika lätt för råttorna att klättra och det är svårare att inreda buren.

cenedra HELT sjukt så fin din bur är , hur har du gjort den ?
Förresten , finns det någon med tips på bra bur bygge ?

#23 Ja jag är helt nöjd med den buren jag byggde med lite hjälp av min sambo. Jag hoppas bara att den håller i längden så att den inte sätter sig någon doft i den. Men jag har valt en tålig golvfärg, så jag hoppas på att den ska hålla ett tag.
Själva buren är en standard bokhylla. Jag köpte den begagnat och de som tidigare har haft den hade nog högt i taket, för det fanns en tillsatts med ett extra hyllplan. Den delen har jag byggt om och har som utbyggnad på sidan om råttburen.
Dörrana är utsågade mdf-skiva som vi satt nät på. Det är hål på 2 cm och det fungerar. Inga råttor på rymmen ännu.
Sedan har min sambo installerat halogenlampor som inte är så starka. Det är bara en lampa som råttorna kan komma åt, men det är kloka djur, de känner om det blir för varmt och närmar sig inte mer, så hittills har det gått bra.
Fler bilder på buren finns under min medlems sida här på forumet och på min hemsida.

Häftigt att slippa stänga in råttorna i en bur och kunna ha dem fria i ett rum istället. Verkar kanonbra. Önskar att jag kunde göra så.

Det är jättehärligt :) Men de vill ändå alltid ut…Bortskämda svansar.

Mina råttor bor i en ganska STOR råttbur. Jag har byggt till en del olika hyllplan utav galler och med breda gallerstegar mellan planen.
I ena hörnet hänger en sån badrumshulla som funkar perfekt som "hyllor" att sova och leka i.
Springhjulet som syns på bilden är dock fastknytet och fungerar som en extra liten sovplats/krypin. Springhjul är inte bra att springa i för ryggen.
Några inredningstips?
Jag har hämtat mina råttor IDAG så jag har bara kastat i lite kutterspån i princip så ännu ser den ju himlars tråkig ut. Kal, kall och kärlekslös men det kanske finns någon som har bra tips?

Hej! Är det någon som vet ungefär hur mycket ett sånt här kostar? :) Kan man ha det tll alla gallerburar eller passar det bara till någon speciell? :) Jätte tacksam för svar :)
Min vardagsblogg: www.nattstad.se/isabelle12345
Min hamsterblogg:www.hamsterplace.devote.se
//Isabelle! :)
Hehe lite gammal tråd men men :)
Min vardagsblogg: www.nattstad.se/isabelle12345
Min hamsterblogg:www.hamsterplace.devote.se
//Isabelle! :)
Det är bra med inperation. Själv vill jag kunna bebi säkra min bur så jag kollar efter tips