Svartsjuka?
Jag satt nyss på golvet i badrummet och torkade av en råtta jag badat. Så kommer min tant och typ rumpar gavlen av dörren och puffar upp sig och börjar gräva och fnysa på en handuk jämte mig. Så har hon ALDRIG gjort, hon är den snällaste. Till och med min kille gillar henne och han vill helst spy på alla råttor.Men iaf hon gjorde så några ggn, för när jag skulle klappa henne så sprang hon iväg och sen tillbaka och samma arga beteende. Tillsist fick jag ta upp henne och hålla henne och pussa henne så slutade hon vara så puffig. Men sen igen kommer hon in arg. Och jag håller fortfarande Bianca i knät för att torka henne. Tillsist får jag låtsas torka tanten och nu är hon som vanligt.
Vad hände liksom? Blev hon svartsjuk för att hon inte var nr1? eller kan råttor bli så svartsjuka?
Hon gjorde inget aggresivt mot någon annan råtta hon tvättade till och med bianca medans jag torkade henne.
Råttor kan bli svartsjuka, men jag tror inte det handlar om svartsjuka i det här fallet.
Troligen reagerade hon på att den andra råttan var nybadad och att hon inte kände igen lukten på henne pga badet.
Men hur kommer det sig att hon blir sån när jag badat dem förr :/

Håller med glimmer, hade samma tanke själv. Det var nog inte det att du hade en annan råtta, utan att råttan hade en annorlunda doft. När tanten blev torkad fick hon samma doft på sig och kunde acceptera sin kompis igen och putsade henne för att stärka de sociala banden.
Qui dormit, non peccat
Iof när jag tänker efter så hade jag ett annat schampo till råttorna idag än den vanliga barnängen. Konstigt att hon reagerade så fort hon brukar vara blyg när de kommer "nya" råttor
Iof när jag tänker efter så hade jag ett annat schampo till råttorna idag än den vanliga barnängen. Konstigt att hon reagerade så fort hon brukar vara blyg när de kommer "nya" råttor

Kan räcka med något sånt, just doft är väldigt viktigt för råttor, de ser ju knappt något så nosen är huvudorganet.
Qui dormit, non peccat