Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 425 ggr
dyoxide
1

Stackars lilla Doris

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Usch, åkte till Danmark igår med pappa, hans familj och min bästa vän till en stor nöjespark, och när man kommer till Sverige igen ringer mamma och säger att en av gammelråttorna, Doris, har blivit mycket sämre :( Hon har gått på medicin i ca en vecka mot andningproblem, har två tumörer varav en liten och en stor som vi skulle få bortopererade om hon blev bättre av medicinen, men nu har hon blivit ännu värre, låter när hon andas, knappt nån balans, och dessutom sneskalle verkar det som… Så mamma har ringt veterinären och idag vid halv 4 får vi åka in och ta bort henne Rynkar på näsan Har aldrig fått ta bort en råtta förut, och då Doris är en av våra första (Har haft henne i mer än två år så hon är ju trots allt gammal) kommer jag sakna henne enormt. Har alltid haft det svårt med döden och allt som rör detta, vet liksom aldrig vad jag ska göra eller tänka eller känna… Hoppas bara hon får det bra bortom regnbågsbron.

Lancia
0

Usch vad tråkigt. Och såntdär händer alltid när man är borta på annat också.. :/

diddiman
0

Hon får det bra lilla tösen!

dyoxide
0

#1 Japp, som om dåliga saker måste väga ut dom bra här i livet :(

#2 Hoppas verkligen det :/ tack

Aztrya
0

Beklagar som sagt :(

Stackars 'lilla' Doris… men snart behöver hon ju inte vara sjuk i alla fall. Och det är ju bra.

dyoxide
0

#4 Mjo, vill ju göra det bästa för henne självklart, men är ju fortfarande jobbigt :( Får liksom dåligt samvete också för det känns som jag kunnat göra saker så mycket bättre för henne

Aztrya
0

Vet känslan, det är tungt att behöva avliva.

dyoxide
1

Nu är lilla Doris både borta och begraven (för några timmar sen, har inte velat starta datorn förrän nu), satt o höll henne nästan 2 timmar innan, så himla svårt att bara släppa taget och acceptera att hon är borta nu …

JoySurrender
0

Lilla gumman.

Du har gjort precis allt för Doris och jag lovar att hon vet hur älskad hon var. Nu skuttar hon glatt i råtthimlen, där katterna är tandlösa och allt är gjort av ost.

Tusen kramar, både här på forumet och i verkligheten.

<3

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

:holmgreen:
0

Usch, vet hur det känns! :(

Styrke kramar till dig!!