Omplacering av siameshona
Hallonpaj
Födelsedatum: 28/3 - 2011
Kön: Hona
Färg, teckning, hårlag: Siames, rubinögd dumbo
Kullstorlek: 14
Fadern: Burmese, db, 25/6 - 2010 (Katoz)
Modern: Svartögd siamese, db, 25/8 - 2010 (Katoz)
Pris: Det viktigaste är att hon får komma till rätt hem. Eventuell ersättning för bensin skulle vara uppskattat om vi ska köra henne till en annan stad.
Ort där råttan/råttorna finns: Stockholm
Omplaceras pga: Vår sista tantråtta har just gått bort och Hallonpaj är ensam kvar. Vi har i nuläget inte möjlighet att skaffa en råttbebis, så vi känner att det bästa för henne vore om hon fick komma till ett nytt hem.
Hallonpaj är en underbar råtta. Hon är otroligt social och älskar alla, såväl råttor som hundar och människor. Hon är mycket nyfiken och älskar att gå på upptäcksfärd och att klättra uppochner i burtaket. När man dricker öl eller juice bänder hon upp ens läppar för att få smaka och hon har även en förkärlek för att dra av folks glasögon.
Hon sitter sällan still mer än några sekunder, men har trots det en lugn och stabil utstrålning och skulle förmodligen passa bra i nästan vilken flock som helst. Allra bäst skulle hon nog trivas ihop med unga och/eller pigga råttor eftersom hon själv är pigg och busig.
Det är med stor sorg vi lämnar bort vår favoritråtta och vi hoppas att hennes nya ägare kommer att älska henne lika mycket som vi har gjort.
Om annonsen ska vara låst eller ej: Ej låst
Kommer hon från Katoz? Har du kollat om hon vill ha tillbaka henne? 
// Lise
When nothing goes right, go left!
Katoz har tyvärr inte möjlighet att ta tillbaka henne.
Vilken kull kommer hon ifrån?
Ååh, och så bor man nere i Skåne. :( Annars skulle jag ju lätt ha tagit henne direkt - har pigga och snälla råttor som gärna vill ha fler buskompisar.
Åh, herregud vilken vacker tjej!
Jag kan ge henne ett livet ut-hem, om hon kan vara kvar till början av augusti. Jag har en flock på 6 unga honor, snart 7 då jag har en kull här hemma och ska behålla en av honorna. De busar med varandra, och dynamiken i flocken är helt fenomenal! Alla är otroligt trygga och stabila honor, som välkomnar nya råttor utan några som helst problem, de är supersnälla mot allt och alla!
Om möjligheten finns att hon kan stanna kvar hos dig till i början av augusti, så skicka PM! :)
#3 Hon är från en tjuvparningskull. Båda föräldrarna är från Katoz, men hon äger dem inte. Hon tog sig an kullen efter några veckor eftersom ungarna inte växte som de skulle (tror jag. Katoz får gärna komma in och rätta mig om jag har missuppfattat något :)).
Låter som Michael jackson kullen 
// Lise
When nothing goes right, go left!
Det låter rätt, hon hette Heartbreaker när hon kom till oss 
Jag är mycket intresserad av att ge den här lilla godbiten ett gott hem! Har just nu en honflock på 5 (en av dom som är lite äldre är dock lite krasslig och verkar inte ha så lång tid kvar
), varav 3st är ca 6 månader gamla och fulla av energi och lek som nog hade älskat en ny kompis :) Vi har både tid och resurser att ta hand om en till, och dessutom ska min mamma upp till Stockholm någon helg snart och kan ta med sig henne hem då. Dessutom har både jag och mamma velat ha en siames jättelänge men liksom aldrig fått tummarna loss och faktiskt skaffat en.
När tror du att din mamma kommer till Stockholm? Jag har hittat två potentiella hem åt henne, men ingen av dem kan ta emot henne förrän i början på augusti, så om hon kan bli hämtad tidigare, så får ni henne
.
#10 Hon är inte helt 100 på det men får förmodligen svar nån gång idag/imorron :) Vill verkligen ha henne eftersom hon är sååå söt och verkar totalt underbar … Har velat ha just en sån råtta jättelänge och hon verkar verkligen som en på miljonen 
#10 Hon kan kanske åka upp redan i helgen, hon ska kolla med dom hon skulle hälsa på om det går nu istället :)
Vi åker upp nu på måndag så vi kan hämta henne redan på tisdag :) du får väldigt gärna höra av dig till mig eller mamma, har skickat nummer till dig i PM! Du får mer än gärna ringa mig om du vill veta mer om mig och hur jag tar hand om mina råttor etc. eller om du bara vill veta något :)
Hallonpaj har hittat ett nytt hem hos Dyoxide :)
Då stänger jag tråden :)