Välkommen Håkan
Då har man gjort det igen..
Var förbi en djuraffär i ärende för att köpa mat till rådisarna och självklart så kollade man in djuren och råttorna. Ser en hona som är med ett gäng hanar.. Utan tvekan så ber jag om att få kolla på råttorna och säger till att det är en hona hos hanarna, fångar upp henne och inspekterar den lilla sötnosen och två sekunder efter det har jag yttrat "jag tar med henne hem!". Så nu sitter jag här med en lite söt Håkan (hon heter så, vi har pojknamn som tema) som med hög risk är dräktig. Jag har haft en hona från samma ställe som fick 8 små bebisar tidigare i år, så tur denna gång att jag har lite kött på benen.
Hon är född ca 12e maj och de två tjejerna i affären tror att hon har "smitit över" och inte suttit där hela tiden. Hon var inte rund om magen (än). Men jag räknar med att det blir bebisar hur som. Kunde inte lämna henne där, de skulle skicka tillbaka henne till grossisten om jag inte tog henne, så jag kunde inte ha det på samvetet.
Så här är lilla Håkan, en blå skönhet som är väldigt social och verkar ha ett bra psyke 
Hon är jättefin:-D
Söt! Blått är verkligen underbart!
Det var samma affär som du fått hem Två (om denna nu är det) Dräktiga honor som suttit med hanar?
Det kanske behövs en liten anmälan eller tillsägelse för att de ska bli noggrannare på affären och inte blir så igen? Om hon smitit över kanske det borde införskaffas bättre burar dit.. Känns ju inte så lyckat med Två dräktiga.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#2 jag har bara fått hem en dräktig tidigare, och då visste jag inte att hon var dräktig förens långt senare. Men det är samam ställe som jag fick hem Kajsa ifrån och sedan den gången var det två till dräktiga honor där också. De ska dock sluta med råttor nu tack och lov i den butiken.
Hoppas dock att Håkan hamnade där inne idag. Den ena tjejen i affären sa att det skulle vara två honor i honburen, men det var bara en där inne. Så chansen finns att hon inte är parad.
Håller tummarna för att det inte blev något då :)
Men enormt söt liten Håkan du fått hem i alla fall! :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#4 Ja hon är sjukt söt den lilla sötnosen :) Och go verkar det som!
Vilken sötnos, lycka till! :)

Är det Grizzly på Ingelsta du varit i? Där har jag nämligen sagt till ett par ggr om att der är honor inne hos hanarna och fått svaret "ja dom är så små så dom tar sig över ibland.."
Stämmer det.

Riktigt dålig stil att det sker precis hela tiden. Speciellt när dom fått det påpekat. Kanske skulle ringa läns..
Men dom ska alltså sluta med råttor?
Det var vad hon sa i alla fall. Men man får ju se hur det blir