Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 2086 ggr
pralin
0

Råttmat?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tre liter av den mat som är med i bilden.

Det är hamstermat, men kan det fungera som råttmat?

/Amanda

Daydreams
0

Jag använder mig av en musli med de 4 sädesslagen som bas, och en speciell råttblandning en väns mamma gör. Men när jag inte har den blandningen så har jag köpt samma som du har på bilden. Tror iof att där är kattmat i och det är inte så bra för dem. men ngn gång ibland…

Lollo86
0

jag hade ingen aning om att katter åt sånt där, som hon har på bilden?

Soulonfire
0

det är inte kattmat…. kanske blir lite lurad av ringarna man ser på bilden? hamstermat ser sån ut….Glad

Daydreams
0

Den blandningen jag köpt har det funnits små trekantiga bitar i som sett ut som kattmat. Men det kanske det inte är.Glad

Soulonfire
0

du får helt enkelt jämföra, smaka på kattmaten och sen på matbitarna i hamstermaten Räcka ut tunganFlörthehe…

Det finns så mkt olika mat nuförtiden till djuren tycker jag…

CamillaS
0

men e de inte vegetabilisk katt mat som dom har blandat i maten jag har nån rått blandning här hemma också där dom där ringarna finns med fast dom verkar inte vara så förtjust i den maten så jag har slutat ge dom den, så nu får dom musli med dom fyra sädesagen och lite annat i den:)

Stephanie
0

Sån där mat är otroligt fet, kolla bara mängden nötter/solrosfrön! Men att slänga är väl samtidigt lite dumt så själv skulle jag blanda ut det med müsli. Max 1 del sån mat till 2 delar müsli…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Mymlan
0

Mina får emellanåt katt torrisar, nu ger jag inte skräpfoder till katterna utan kvalitets foder.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Stephanie
0

Fast problemet med kattmat är väl att det är för salt? Inte kvalitén på fodret…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Mymlan
0

De får det sällan, oftast får de från hundarnas..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Bellona
0

Nej det där är ingen bara bra mat till råttor. För fett och onyttigt, oftast ganska näringsfattigt. Jag skulle inte använt den överhuvudtaget men synd att kasta det kanske.

Men en del till två delar müsli (ska innehålla korn, råg, havre och vete och det ska vara grunden i råttornas mat) är nog för mycket. Köp en förpackning müsli och släng ner kanske ett par dl av den där maten. Max. Då blir det inte så mycket av det onyttiga.

pralin
0

Okej, tack så mycket för svaren! Påsen är inte riktigt så där fet rakt igenom, det låg mest solrosfrön och jordnötter på toppen, ni vet hur det blir.

Jag kanske kan pilla ut jordnötterna+solrosfröna innan jag ger maten till råttorna + att blanda i mer hela havre, råg, korn och vete?

Någon tips på müsli jag kan köpa? Går det typ att köpa någon billig euroshoper eller? Men är det inte ganska mycket socker i vissa müsli?

Som sagt, det känns ju onödigt att slänga maten, men om den inte är bra för dem så förstår jag ju det. Men som jag sa tidigare kanske man kan byta ut och blanda i andra saker som hela säd osv.

Daydreams
0

ska vara osockrad musli med de 4 sädes slagen, märke spelar väl ingen större roll…