För varmt?
det är verkligen jättevarmt i mitt rum där råttorna är. hur varmt kan dom ha? jag vet inte vad jag ska göra för att få det kallare. jag kan inte sätta ner dom i källrn heller för det är det nog för kallt för dom
Opoppade popcorn du vet de där man köper på konsum/ICA som ligger i en plastpåse. Sätt en sådan påse med innehåll i frysen sedan kan du lägga denna påse inunder buren så har de en sval plats i buren att ligga på om de vill.
Eller en frysklamp.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Jag fyller en petflaska till ca 75% & fryser in. Trär sen en strumpa över flaskan & lägger in i buren såkan dom lägga sig mot den om de vill
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
#1 #2 åh så smart jag ska testa era tips! tack så mycket :D
#1 men varför ha popcornen kvar i påsen?? alltså de opoppade
#4 Gå in på mus.ifokus,se och läs artikeln värme (popcornstid) så ser du. Sedan att frysa en tom påse gör ingen nytta, den blir varm igen efter ngra sekunder. Pocornen håller kvar kylan ett bra tag då innanmätet i majskornet är en mjuk kärna.
okej då ska jag testa det :D
nu har jag läst det inlägget. det är väl bara att ha majsen i åsen som den är? behöver väl inte öppna den och lägga majsen i någon annan påse eller?
sen om man lägger den under buren. då blir det ju buren sne? eller ja för mig går det väl rätt bra som har hjul under buren men annars. lär ju bli rätt snett, eller? :D
Popcornen ska vara kvar i påsen.. Tror inte rådisarna bryr sig så mkt att buren blir lite sne.

Enkel fråga: Är ett öppnat fönster i rummet under dagtid farligt (förutsatt att det inte blåser)? Jag har fått för mig det, så jag vågar inte ha det, men det börjar ju bli outhärdligt. o_O
#8 men kan jag inte bara lägga den frysta påsen med majs i, i en socka, som #2 skrev? i buren alltså.
#10 var beredd på rådisarna kan tugga sönder sockan + plasten. Då är pet flaska med vatten som du fryser bättre..
jo sant! hmmm men jag testar att ha frysta majs under buren först då =)

Lägg en handuk över buren på den sidan som vätter mot fönstret, så tycker jag att du kan ha det öppet, förutsatt att det inte blåser en massa.