(s) 2 honråttor
Omplacerar nu mina råttor som jag varit jourhem åt.
Det är 2 stycken honor, ca 7 månader gamla. De är antagligen köpta från en djuraffär av deras förra ägare, mer vet jag tyvärr inte om deras bakgrund. *
De är båda väldigt snälla damer, men det är samtidigt mycket fart i dem. De är mycket sällskapliga och matglada, jag får inte ens äta i fred utan att de sitter vid burkanten och kikar på en med sina pepparkaksögon för att man ska ge dem en smakbit
Ylva är lite blyg i början och behöver lite extra tid på sig innan hon litar på en. Men hon är ett litet charmtroll :)
Hon tycker inte om chihuahuan jag är dagmatte åt, när han kommer för nära sitter hon vid burkanten och väser åt honom. En gång kom hon ut ur buren och jag fruktade nästan för vovvens liv när hon fick syn på honom men som tur lyckades jag få tag i henne.
Jolly är mer framåt och hon är snabb som en blixt. Men hon ligger gärna i ens luva och myser.
Jag säljer dem för 150 :- i symbolisk summa.
Man kan få köpa en bur med dem om man vill.
De finns i stockholm.
Om ni är intresserade så kontakta mig via PM här på iFokus först, så kan vi talas vidare på telefon!
*Det finns en tråd om när jag hämtade dem. Sök på "råttor med liten bur (blocket)" (kan tyvärr inte länka på denna dator)
Här är en bild på Ylva
Är Ylva en smutsig PEW eller nånting annat?
"Dealing with backstabbers, there was one thing I learned. They're only powerful when you got your back turned."
Vilken tur att jag inte erbjöd mig att ta hand om dem då, med tanke på hunden.
Men de är väldigt söta och jag hoppas de hittar hem snart.
#4 Jag kan tyvärr inget om färger, men det där är hennes färg på pälsen dvs något brun-vit.
#5 Det kanske du har rätt i, om man har hund bör man ha djuren skilda åt. Jag hoppas också att någon vänlig själ är intresserad av att få tillökning där hemma
Då skulle jag gissa på att hon är en väldigt blekt roan av något slag. Väldigt söta flickor, önskar jag hade plats. 
"Dealing with backstabbers, there was one thing I learned. They're only powerful when you got your back turned."
Ingen som kan?