Sökes: Mindre bur
Jag söker en bur att köpa till Två råttor.
Min pojkvän ska ta över två råttor från mig och vi behöver då en bur som rymmer två, ev. 3 råttor. Den ska helst vara hopfällbar.
Jag har en bur hemma i gävle som inte går att vika ihop, vilket gör det sjukt svårt att transportera på tåg ner till pojkvännen som bor i Trelleborg.
Så jag söker alltså en billig bur för 2-3 råttor som helst är hopfällbar eller liten och nätt när den är isärplockad. Bör finnas i Trelleborg alternativt i Gävle om den går att packa ihop till ett mindre och mer resevänligt format.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Har en mindre bur, men vet inte exakt hur liten den blir när man plockar isär den. Kan kolla det i veckan! Hade tänkt ca 400, men är prutbar.
Vilken storleken är den och hur ser den ut? Bild?
Vart finns den?
Du svarade i den tråden förut! http://rattor.ifokus.se/discussions/4ff47d0688f47265af002c2e-s-bur
Och den finns i Gävle!
Går den buren verkligen att fälla ihop?
Tycker det ser ut som en fast gallerbur?
Det var det jag tänkte kolla har den inte här just nu, men jag tvekar nästan.
#6 Okej :)
Hör av dig när du kollat ^^
Jag har en bur. Fyrkantig och helt ihopfällbar. Man kan sätta ihop den till från ca 50-60cm hög till runt 1,10cm hög. Består av 3 sektioner av lösa galler man kan bygga på varandra och ett tag(12sidor,1 tak). En plast botten.
Tror den är 50*50 runt om. För mig den var laglig till 4 råttor. Men kan ha varit bara 3.
400:-
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Zickan, har du någon bild på den? (både uppställd och ihoppackad)
Tyvärr, fast gallerbur! :-( Hoppas du hittar någon som passar :-D
#10 Okej, Tack :) hoppas du får din såld!
Just nu står den inmosad i förrådet. Kan se om jag släpa upp den i lghten nån dag och montera upp.
Modellen påminner lite som denna. Men bottnen är helt rak och gallret är tätare på min LÄNK
Principen är den samma som på en ferret tower. Alla galler sektionerna blir helt platta vid nedmontering. Så storleken är plastlådans kant uppåt kanske 10cm? + gallret man kan lägga på så skulle tippa på ca 15 cm hög och lådan är ca 50*50 runt om+ en liten påse med små hållare man sätter ihpo buren med. De är små klipps man sätter i hörnen.
Ingår även tror det är 3 hyllplan i gula och blå.
#12 Skulle vara guld värt om du kunde få upp den. Om det blir köp kanske vi kan "tigga" lite transport av #Mische som ska upp till Gävle nu på Fredag! :)
Tror du buren går ner i en IKEA kasse så den är enkel att ta med på tåg när man har annan packning också?
Det är den Övre delen va? :P
#13 så pass. Ska se om jag inte kan försöka hinna med det i morrn. Ledig en dag denna vecka och det är i morgon. Fredag jobbar jag 16-23, isf måste den hämtas innan 15:50
#15 Ikea kasse är att ta i. Jag bar hem den i en pappers påse när den var nermonterad.
Riktigt toppen på det sättet att den är hög men liten runt om. Toppen till extra bur att ha med på väg. Jag hade den till Grimm kullen. Först påbyggnad sedan fick hanarna bo i den som hel tills de alla hade flyttat. Sedan bara stått i förrådet.
Det verkar vara en Väldigt bra bur som är intressant!
Haha okej så pass "liten" :P
Jag ska PM:a Mische och se om hon kanske kan tänka sig att transportera den till mig! Det är väldigt intressant, måste se över en bur här hemma först om inte den går att ta med. (en students ekonomi är ju inte den bästa så man får hålla hårt i pengarna, hehe)
Är ju ungefär lika stor som bottnen när den är ihopfälld med bara lite mer åt ena håller där man lutar galler delarna. Behöver ju inte släpa med alla gallerdelarna om man inte vill ha den så hög.
#19 haha måste jag med göra. har en mus i gävle som vill hit ^^
#21 Haha stackars Mische, hon får fullt upp med att transportera saker hit och dit :)